Zelenina podruhé

Oj, to ale uběhlo vody v Halenkovickém potoku, co jsem se pokoušel zkrotit částicový systém Blenderu, aby mi pomohl s osázením nějakých rostlinek. Ano, několikrát jsem ho využil, ale nebyla to zas taková sláva. Použití je docela těžkopádné a vyplatí se snad jen u velkých ploch. A tak se sázelo víceméně ručně, drobné ulehčení přinesl až addon Drop to ground.
A teď přišel Mifth a to by teda mohlo být ono. Nástroj s názvem Cloning Tools je součástí kolekce MifthTools Addon, kterou tedy sám tvůrce pojmenoval svou přezdívkou...
Nainstalujeme ho klasicky do Blenderu, povolíme v User preferences a jdeme na to:
Připravíme si rostlinky, které budeme sázet. Někam, kde budou pěkně po ruce...
Pro práci s pluginem je sice stačí vybrat, ovšem pro zjednodušení manipulace s klony je raději seskupíme.
Miftův "vercajk" má své rozhranní v panelu Tools (T) a první úkon, který musíme udělat je označit vybranou skupinu objektů jako zdroj (PickObjects).
Poté musíme vybrat cílový objekt, tedy terén (RC). Příkaz CloneToSelected potvrdí naše úmysly a po zmáčknutí tlačítka DrawClones už rozmísťujeme. Kliknutím jeden duplikát, tažením myši (LC) více duplikátů, všechny pěkně umístěné na terénu (pozice se odvozuje z umístění pivotu klonů). Akci zakončíme kliknutím pravým tlačítkem.
Zní to možná složitě, ale ve skutečnosti je to docela snadné a vzhledem k množství nastavení i zábavné :-)
Ale nebyl bych to já, abych neměl drobný problémek - nechodí mi náhodná rotace klonů a tak si tedy pomůžu malým trikem (díky bohu, že jsem to seskupil). Vyberu všechny klony nástrojem Select similar - Group.
V menu Select zvolíme Select random a v pomocném panelu nastavíme Deselect a množství v procentech. Tím se z vybraných klonů některé náhodně odvyberou (:-D) a ty ostatní otočíme kolem osy Z. Pak opět vybereme všechny klony a spojíme do jednoho objektu (Ctrl+J).
A je to...

Komentáře