GPX

Dobré věci nemívají tendenci, stávat se samy od sebe. Na rozdíl od těch špatných. Přesto se občas přihodí, že kromě mnohých škaredých věcí, co se na tomto světě dějí se přece jen objeví něco, co by eventuálně mohlo někoho potěšit. A tak se i přihodilo, že mou duši experimentátora potěšil Vladimir Elistratov, který už má na kontě skvělé addony SRTM a OSM pro Blender. Teď přichází s další možností a tou je import GPX dat. Jako by mi četl myšlenky, už dřív jsem si říkal, jaký by to byl zážitek, trasovat si nějakou RZ-tu docela sám.

Ovšem já jsem tvor zpátečnícký a vlastní GPS jsem si schválně, lidskému pokroku navzdory, zatím nepořídil. Tak jak to tedy vyzkouším? Obrázek už napovídá, že dobrý sluha a zároveň špatný pán - internet, opět pomohl. Krom několika bykerských trasovacích webů se můžeme k datům ve formýtu GPX dostat i na mapách Seznamu. Stačí najít položku Plánování a trochu si zde pohrát s těmi balónky... Jak vidno, zkusil jsem si střihnout shake Barum rally 1997.

V nabídce Uložit se dá vybrat ze tří formátů, GPX se nabízí jako první.

Poté, co jsme si z GitHubu stáhli příslušný addon (RC a Uložit cíl jako), řádně ho nainstalovali do Blenderu a připravili si HGT soubor (jasně, je to ten N49E017), můžeme importovat i GPX. Já jsem si v rámci experimentu přidal i OSM. Pro porovnání.
Jen připomínám, že pokud GPX používáme i jako předlohu pro hranice SRTM terénu, neměla by se omezovat jen na samotnou trasu RZ. Mohlo by se stát, že by okolní terén byl nepřiměřeně malý a jako far scenery by nebyl k použití. Možná to půjde vyřešit importem další trasy, která bude "natažena" podle potřeby viditelným terénem.

A tady už si můžeme porovnat obě varianty - GPX a OSM poté, co jsme je napasovali na terén. Jak se zdá, zatímco GPX formát je velmi precizní, tak OSM je komplexnější. Ale pokud budeme k určení elevace využívat SRTM (a ne třeba vlastní GPS data), tak se obě možnosti jeví docela rovnocenné.

Komentáře