Dobré postavení

Minule jsem se ve svém nadšení nad Mifthovým addonem zmiňoval, že pozice osazovaného objektu závisí na pivotu tohoto objektu. Možná by se slušelo, trochu to upřesnit.

Nově vytvořený objekt se ve většině případů nachází v centru osového systému, kde se s ním také nejlépe pracuje. Jeho pivot point také.
Jestliže pak objekt osazujeme "ručně", můžeme po jeho zarovnání na pozici zarovnat pivot zpět na střed scény (Ctrl+A), což nám po exportu ušetří práci při vkládání do Wallaby. Daný objekt se už objeví přesně tam, kde ho chceme mít. Ovšem při osazování pomocí Mifth tools, nebo i nástrojem Drop to ground se pivot objektu musí nacházet v jeho nejnižším bodě. Tedy celý objekt se musí nad pivot pozvednout, jinak by se zabořil do terénu.

Postup je snadný - přepneme se do Edit modu a vybereme všechny body (polygony) objektu. Klávesovou zkratkou G a Z posuneme objekt nahoru, pivot v tomto případě zůstává na svém místě. Samozřejmě, že po jeho osazení (popřípadě sloučení s dalšími objekty) opět zarovnáme pivot na střed scény.

Mimochodem, podařilo se mi rozchodit i tu náhodnou rotaci objektů a ještě jsem přidal i náhodnou změnu velikosti (skvělé zvláště při sázení lesa). Příklad nastavení je patrný z obrázku.

Komentáře