Osm

Minule jsme zanechali naši nově objevenou krajinu ve stadiu slepé mapy a tak je nyní na řadě něco s tím udělat. A tak zkusíme ten import .osm, třeba se z toho něco vyklube ;-)
Protože prostor kolem Halenkovic už dost dobře znám (a mimochodem - zdál se mi v OpenStreetMap trochu méně propracovaný), tak jsem zabrousil na trochu vzdálenější území - takové Pržno jistě nebude fandům rallysportu neznámé. Tentokrát ale ten export v OpenStreetMap dotáhneme až do konce (modré tlačítko).
V Blenderu si samozřejmě nejprve doinstalujeme příslušný addon a zkusíme si to importovat. Výsledkem jsou rovinné souřadnice domů a cest ve formě vertexové meshe (takže plně editovatelné).
Když k tomu přidáme import .hgt podle minulého článku (samozřejmě s příslušně opravenými souřadnicemi), tak s překvapením zjistíme, že to výškově trochu hapruje. Nakonec to ale nemusí být na závadu - RBR s vlivem nadmořské výšky nepočítá.
OSM mřížka je úplně plochá, tak k jejímu namapování na terén, použijeme modifikátor Shrink. V nabídce Target najdeme jediný cíl - SRTM. Mód změníme na Project (v ose Z), aby se nám mapa zbytečně nedeformovala a máme to hlavní hotovo.
Je zajímavé, že výstup z OSM místy docela výrazně přesahuje hranice terénu. Není to samozřejmě na škodu, co překáží se dá v editačním módu lehce odmazat (mimochodem, vracák u Pržna se nachází hned vedle zelené šipky vpravo).
A zde už je modifikátor aplikovaný, mapa ořezaná, na terénu jakýsi materiál...
Prostě můžeme začít vážně tvořit. Napadá mě možnost například využití starého dobrého loftu, ale slibné možnosti nabízí také Sculpt mód.
Ještě tak nějakou pěknou texturu by to chtělo, ale to nechám zas na někdy příště. Mám totiž něco na práci v okolí Halenkovic...

Komentáře