Fabia Cycles baking test

Ačkoli jsem kvůli neplánovanému vydání skinu Janka Černého po určitou dobu Halenkovickou trať jen tak šolichal, mělo to přece jen jistý pozitivní vliv. Mohl jsem si v klidu rozmyslet obsazení jednotlivých textur tak, aby byla jejich plocha co možná nejlíp využitá a tím jejich počet co možná nejnižší.
A hlavně se mi v mezidobí poštěstilo najít docela prima předlohy k některým hezkým objektům, z nichž jsem si na pěkňoučké "staré" Fabii původem z ETS2 mohl vyzkoušet i experimentální verzi Cycles bakingu (mimochodem, k ETS2 se určitě ještě ve svých článcích vrátím - ta hra je úžasná, i když nejsem rozený "trucker").
Tak tady je obrázek i s orientačním nastavením bakingu a samplingu ;-)
Sice se mi tam vloudily dvě drobné chybky (práce kvapná...), ale není problém, abych je neuvedl na pravou míru, a to hned:
- pro finální render jsem počet samplů přibližně zdesetinásobil.
- také typ bakingu je potřeba změnit na AO (ambient occlusion).
Výhledově snad udělám i trochu přesnější tutoriálek...
Docela důležité nastavení je Cage Extrusion, které zajistí aby se vykreslování low-res modelu nepokazilo interakcí s předlohou v místech, kde to spolu úplně nesedí (dělá to pak na výsledné textuře tmavé fleky).
Porovnání s jedním mým starším modelem vychází nadějně i přes to, že er dvojka je o nějakých padesát trojúhelníků "těžší" (750 poly).
Tak už jen domalovat detaily a šup s tím na "placku"...

Komentáře