Bake it again, Sam

I podařilo se mi získat na Blender Swapu kolekci docela obstojných modelů aut (autor ChrisZhou88). Mnozí určitě některé z nich znáte - pár se jich už objevilo v BTB-čkových X-pacích, tak proč je nezkusit i pro normální tratě, že?
Co mě ale na první pohled zarazilo, to je docela nevšední způsob texturování. Povrch je totiž doslova rozporcován na 10 i více částí, z nichž každá má vlastní materiál i texturu. To se Richardovi nebude líbit při loadingu :-)
Tak jsem zkusil oprášit své vědomosti o bakingu a zapéct všechny ty textury do trochu smysluplnějšího tvaru...

Vybral jsem si populární dvěstěšestku (Car11), situaci s texturami naznačuje obrázek.

Model jsem zduplikoval (Shift+D). Pozor - nový model musí zůstat na stejném místě, jako ten původní. Pak jsem tomuto "dvojčeti" přiřadil nový materiál s pouze jednou texturou. Podle situace se také může trochu upravit počet polygonů, odstranit zdvojené vertexy a jiný "tuning". Nový obrázek textury může být i trochu větší (1024x1024)- dá se přeci kdykoliv zmenšit.

Vytvořil jsem nové mapování...

Pro baking musíme nejprve vybrat starý model (Selected), pak se Shiftem nový (Active). Nastavíme parametry podle obrázku a "zapečeme". Mimochodem, už jsem říkal, že se to dá udělat jenom v základním Blender renderu? Cycles to zatím neumí.
Hotovou texturu nezapomeneme uložit (F3) a model pro použití ve Wallaby vyexportujeme ve formátu Direct X.
A je to...

Komentáře