Kupředu zpět

Jak je z předcházejících dvou článků patrné, podařilo se mi vyexportovat terén tak, jak se má a "prohnat" to přes Wallaby až do hry. Takže se můžeme věnovat dalšímu postupu - tentokrát je to export větších celků tzv. general meshe, tedy všeho mezi nebem a zemí:-).
Například takové keře. Není nutno je exportovat po jednom a ve Wallaby pak ručně usazovat. V Blenderu se to dá udělat mnohem elegantněji (viz Slyším trávu růst). Aby se ale takový spojený objekt správně umístil i po importu do Wallaby, musíme jeho pivot point zarovnat do nulových souřadnic scény (stejně jako jsme zarovnávali při exportu terén). Obrázek ukáže, jak na to.
1. toto je geometrický střed scény (0,0,0), kam jsme pomocí zobrazeného menu přesunuli 3D kurzor.
2. pivot point (origin) vybraného objektu se může nacházet prakticky kdekoliv
3. takto jej tedy přesuneme do centra scény, kde je nám momentálně nejužitečnější (jde to také pomocí menu Object - Apply Location)
Pro export do X souboru jsem opět použil skript Split_PLY a to hlavně proto, že mi zaručí správnou orientaci objektu ve scéně. Jen tentokrát to bude jiné v tom, že objekty general nemusíme dělit na menší části:
> cd c:\outlet
> split_ply('c:\outlet\myTrack.ply',10,10, [0],1);
Toto je příklad exportu ground meshe s jedním materiálem (texturou) a s dělením 10x10 dílů.
> cd c:\outlet
> split_ply('c:\outlet\myBush.ply',1,1, [0],1);
Příklad exportu general meshe s jedním materiálem a bez rozdělení.
Postup s využitím PLY formátu a Zaxxonova skriptu Split_PLY jsem už zkoušel několikrát a i když jsem tentokrát experimentoval s variantou neděleného objektu, neočekával jsem potíže. Jenže ouha - Custom PLY exportér v Blenderu záhadně nefunguje. Po několika víceméně planých úvahách nad parametry exportované meshe jsem si naštěstí vzpoměl, co se to asi děje. Jak ten čas letí, Blender už je ve své verzi 2.67 a já jsem minulý export prováděl ještě s verzí 2.62. Mezitím se změnila kompatibilita a některé starší skripty prostě nechodí. Takže, zpátky do archivu pro verzi 2.62 (nějakou záhadnou prozřetelností jsem si nechal zálohu) a ihned, jak se export povedl, jsem si byl jistý, že mé úvahy byly správné. Ještě tak umět "opravit" staré skripty pro nové verze Blenderu, ale to už bych od brouka Pytlíka asi chtěl příliš :-)

Komentáře