Ufoni a jiné potvory

Dnes si povíme, jak zatočit se zrcadlovým efektem, když modelujeme stromy a jiné rostliny. Vypadá to sice jako nepodstatná věc, v porovnání s jinými problémy, ale když v pomalé zatáčce náhodou spatříte tajemný obrazec, zjevně mimozemského původu, na pocitu realismu to nepřidá...
Takové patálii se nevyhnuli ani sami tvůrci RBR, když například v rallyškole je replay vylepšena o hezkého zeleného mužíčka...
Přitom není složité se takových efektů vyvarovat. Nejlepší je pamatovat na to už při výrobě textur a připravit si dvě dostatečně odlišné verze jednoho stromu. Ty pak při mapování kombinujeme, tak aby se nevytvořil žádný patvar na společné hraně...
Jak je vidno z obrázku, začal jsem dělat už jen trojstranné modely, mají být realističtější, než "křížky". Princip prohození textur je z obrázku taky jasný.
Zkušební render na závěr...

Komentáře