Hunting High and Low

Jasnovidci a telepati z řad vážených čtenářů už jistě tuší, že od chvíle, kdy jsem si na koncertě Stratovarius málem vyřval hlasivky, netoužím po ničem jiném, než svůj další článek pojmenovat právě takto. A ono se to zrovna hodí, neboť jsem se v poslední době věnoval docela často "lovu vysoké i nízké", respektive "hledání ber kde ber", jak se to dá taky přeložit. Tak proč bych se nepodělil o své "úlovky"...
První věc je doplněk do Blenderu, VertexTools který umí vybrané body nejen zarovnat pěkně do řady, ale také je i stejnoměrně rozmístit.
Addon zvaný Polyredux podobně jako modifikátor Decimate snižuje počet polygonů Na rozdíl od něj se snaží zachovat co nejvíce původní strukturu polygonové sítě. Není to sice tak účinné, ale každá stovka polygonů je dobrá...
Ovšem to úplně nejlepší jsem si nechal pochopitelně na konec - Autorefresh. Je to vlastně sada doplňků pro spolupráci Blenderu s externími malovacími programy. Vybrat si můžeme mezi GIMPem a Photoshopem a když se všechno podaří, jak má, tak si Blender sám ohlídá jakoukoli změnu v souboru textury a ihned nám ji předvede pěkně na modelu. A jde to i obráceně - jestliže v Blenderu použijeme funkci Texture paint, změny jsou přenášeny do našeho 2D editoru.
Prostě, je to pro tvůrce skinů velká pomoc (samozřejmě, pokud disponujeme patřičným 3D modelem), zvláště když je potřeba přesně slícovat mapování různých dílů textury. Navíc je tahle vychytávka (už) úplně zadarmo...
Takhle to vypadá v Blenderu...
...a takto v GIMPu. Podrobné manuály zde.

Komentáře