Testujeme Cycles 2

Včera jsme se víceméně prokousali k prvnímu renderu a dnes si povíme, co se do článku nevešlo:
- první upozornění je na pro mě zatím neobjasněný jev, kdy Blender v Cycles odmítá zobrazovat textury na modelu, i když je ostatní nastavení správné. To sice nepotěší, uklidňuje mě ale fakt, že render vychází v pořádku. Prvně jsem si myslel, že jsem někde udělal chybu, pak se to ale nějak spravilo (nevím jak) a pak zase ne... Snad na to brzo příjdu.
- druhá věc je nastavení renderu (viz horní rámeček). Pokud zadáme hodnotu Preview na 0, bude render probíhat libovolně dlouho (dokud ho nepřerušíme přepnutím na jiné zobrazení), přičemž se bude neustále zlepšovat kvalita výsledku. Nevýhoda je, že v Preview se nedá uložit, musí se "típnout" obrazovka.
- bylo by také dobré, aby nám auto nepoletovalo tak nějak volně v prostoru. Můžeme samosebou použít obyčejný objekt Plane, ale mnohem působivější je otexturovaná plocha. K tomuto účelu mohu doporučit plugin Import images as planes. Aktivuje se, jako všechny pluginy v User preferences a doporučuji ho použít v horním pohledu (klávesa 7).
- stejnou fintu použijeme i v případě oblohy. Samozřejmě, importovaný obrázek bude jiný a pohled spodní (Ctrl +7). Když pak nastavíme materiál na typ Emission a pohrajeme si s jasem okolí (World), máme o zábavu postaráno.
A jak se tak do toho zaplétám Mrkající, tak vidím, že si do příště budu muset ještě doplnit znalosti. Tohle ještě určitě není všechno.

Komentáře