Jaký si to uděláš, takový Tomáš

Tak schválné - jaký je rozdíl mezi obrázkem vpravo a vlevo? Tři hodiny práce :-)
Včerejší final render sice dopadl dobře, ale ono vždycky může být i líp. Tak jsem zkusil drobátko zaexperimentovat s odlesky.
První pokus - stáhl jsem Roughness úplné na nulu. Odlesky na sklech se dostavily, to jo. Akorát v případě zobrazení směrovek až moc. Ale co hlavně - nápisy na skle se lesknou taky a tím chytají nepřirozeně modrou barvu od oblohy (první obrázek - node 1). RBR zde nepoužívá speculární mapu, protože alfakanál textury určuje na oknech transparentnost.
Logicky, Roughness by se dala také řídit hodnotou alfakanálu. Sklo je průhledné, nálepky neprůhledné. Nápad dobrý, výsledek žalostný. Alfa průhledných ploch je totiž přibližně 50%-ní šeď a to v Blenderu na pravý, skleněný lesk nestačí. Nápisy jsou ale pochopitelně OK, tedy postupuju správným směrem...
Bylo mi zcela jasné, že potřebný blok musí zvýšit kontrast alfakanálu, takže to musí být Brightness/Contrast. Ovšem až hodnota kolem třiceti začala vyhovovat mé představě, aby se mraky z oblohy zrcadlily ve sklech. A nápisy jsou opět také v pořádku - i na zadním okně :-)
Materiál na samotnou karoserii by se taky mohl nějak lesknout, tady ale vezmu zavděk "moudrostí předků" a použiju už hotový, mírně upravený z Blender-Spirit.
Tomek Kuchar...

Komentáře