X-nadruhou

Pro začátek trochu teorie - existuje vícero druhů DirectX souborů, dobrá zpráva je ta, že Wallaby umí s oběma nejdůležitějšími bez problémů pracovat. Jedná se o soubory X binární a X textové. Např. BTB prý umí exportovat do X textového, o využití takových souborů pro Wallaby jsem ale doposud neslyšel a i Zaxxon raději používá konverzi přes PLY formát a své skripty. O problémech textových X souborů z Blenderu jsem psal minule, ty jsou ale s jistým sebezapřením použitelné. Aby byly stoprocentní, musíme je drobátko "optimalizovat" pomocí šikovného prográmku LithUnwrap.
Například náš strom z minula otevřeme v programu přes nabídku File-Model-Open a v hlavním okně pak uvidíme jeho mapovací předmět. Z původních dvou čtyřúhelníků se exportem staly čtyři trojúhelníky, protože se ale překrývají, vidíme jen dva. To ale není důležité, nás bude hlavně zajímat strukturální zobrazení napravo, kde si (pro jistotu) znovu zadáme materiálové vlastnosti.
Jistě jsme zvědaví na náhled modelu, tak si na kartě Properties trochu zesvětlíme Emissive Color a přesuneme se na kartu Maps (1).
Tady zadáme druh mapy Bitmap (2) a v dialogu (opět) Properties (3) oteřeme položku Bitmap-Change (4).
Načteme naši texturu stromu a v menu Preview nás čeká jediná volba Show Model. Mrkneme, že je vše v pořádku (zde se průhlednost neukáže) a můžeme znovu exportovat do X.
Postup je z obrázku docela jasný, jen dodám že volba Binary a Compressed docela významě ovlivní velikost X souboru směrem dolů. A funguje to stoprocentně :-)

Komentáře