Parní válec zprava

Před časem jsme si v článku Cestářem snadno a rychle stěžoval, že nemohu najít elegantní způsob, jak nivelovat vozovku. Zaxxonův skript to samozřejmě dokáže, ne však ve fázi, kdy se generuje model OBJ. To je ale minulostí - postačí znalost dvou správných klávesových zkratek...
Takže - pomocí známého pluginu Bridge (Loop Tools) vytvořiíme silnici, pokud ji ale máme srovnat, tak bude třeba, aby nebyla příčně dělená. Musí to být souvislá řada čtvercových polygonů o velikosti strany, jako šířka silnice (např. 5m x 5m).
Přepneme se do úrovně hran a vybereme ty, které jsou napříč přes vozovku (Ctrl+Alt+RC).
Protože potřebujeme každou tuto hranu zarovnat samostatně, zvolíme z nabídky Pivot Point možnost Individual Origins. Pokračujeme pomocí klávesové zkratky S+Z+0, která upraví velikost každé vyselektované hrany na hodnotu 0 (nula) ve směru osy Z. Tím ji vlastně zarovná vodorovně.
Celou operaci musíme potvrdit Entrem, nebo LC. Doporučuji ihned otexturovat a pak už není problém dělit polygony na přijatelnější velikosti (Subdivide, šipka ukazuje volbu zobrazení délky hran) a tvarovat krajnice i cestu - podle libosti :-)

Komentáře