Původně jsem si myslel, že se omezím na demonstraci postupů, jak se dá Blender využít pro "naši věc" a ostatní řešit nebudu. Zjistil jsem ale, že bude dobré, popsat některé věci konkrétněji, mozkové závity stárnou a staré informace jsou vytlačovány novými...
Tak, začnu třeba tvorbu samotné vozovky. Jak už jsem dřív naznačil, OBJ výstup Zaxxonovy metody tuto veledůležitou část postrádá...
Jedna z možných variant tvorby by mohla vypadat takto:
V režimu hran vybereme okraje budoucí vozovky (Alt pomůže).
Vnitřní hrany vozovky přesuneme pomocí EdgeSlide na kraj, kde bude tvořit krajnici (viz šipka). Zúžená krajnice se dělá kvůli mapování, pokud bychom měli texturu silnice i s krajnicemi vcelku, tento krok lze vynechat.
Zde už je výsledek. Přepneme se do úrovně polygonů a opět s pomocí Alt vybereme postupně cestu i obě krajnice, abychom jim přiřadili materiál a texturu. Kdybychom se ještě nyní rozhodli polygony zhustit, šlo by to příkazem Subdivide (viz GeniusLoci poslední obrázek). Samozřejmě zde není problém nastavit hustotu dělení obdobně, jako jsme použili u Bridge hustotu tvorby polygonů.
Silnice se týká ještě jeden problém - v OBJ výstupu nám krajnice kopírují profil vygenerovaného terénu, takže v některých místech vypadá cesta spíš jako horská dráha. Univerzální řešení jsem zatím nenašel, ale dobrý pomocník pro takové případy je nástroj Lattice.
Pokud se nám povede zvolit optimální velikost a dělení, je práce s tímto pomocníkem opravdu zábavou. Navíc se hodí i k opravám elevace, tvorbě dolíků, vršků atd. Tutoriál přímo zde.
Komentáře
Okomentovat