Cestářem snadno a rychle

Původně jsem si myslel, že se omezím na demonstraci postupů, jak se dá Blender využít pro "naši věc" a ostatní řešit nebudu. Zjistil jsem ale, že bude dobré, popsat některé věci konkrétněji, mozkové závity stárnou a staré informace jsou vytlačovány novými...
Tak, začnu třeba tvorbu samotné vozovky. Jak už jsem dřív naznačil, OBJ výstup Zaxxonovy metody tuto veledůležitou část postrádá...
Jedna z možných variant tvorby by mohla vypadat takto:
V režimu hran vybereme okraje budoucí vozovky (Alt pomůže).
Pluginem Bridge selekci vyplníme, je možno i zvolit si na kolik segmentů bude pás polygonů rozdělen. Já pracuji na vedlejší cestě, kterou se nebude jezdit a tak si mohu dovolit jen 3 (dvě krajnice a vozovku). Jinak by to bylo tolik, aby vycházel polygon o straně přibližně 1 metr.
Vnitřní hrany vozovky přesuneme pomocí EdgeSlide na kraj, kde bude tvořit krajnici (viz šipka). Zúžená krajnice se dělá kvůli mapování, pokud bychom měli texturu silnice i s krajnicemi vcelku, tento krok lze vynechat.
Zde už je výsledek. Přepneme se do úrovně polygonů a opět s pomocí Alt vybereme postupně cestu i obě krajnice, abychom jim přiřadili materiál a texturu. Kdybychom se ještě nyní rozhodli polygony zhustit, šlo by to příkazem Subdivide (viz GeniusLoci poslední obrázek). Samozřejmě zde není problém nastavit hustotu dělení obdobně, jako jsme použili u Bridge hustotu tvorby polygonů.
Silnice se týká ještě jeden problém - v OBJ výstupu nám krajnice kopírují profil vygenerovaného terénu, takže v některých místech vypadá cesta spíš jako horská dráha. Univerzální řešení jsem zatím nenašel, ale dobrý pomocník pro takové případy je nástroj Lattice.
Pokud se nám povede zvolit optimální velikost a dělení, je práce s tímto pomocníkem opravdu zábavou. Navíc se hodí i k opravám elevace, tvorbě dolíků, vršků atd. Tutoriál přímo zde.

Komentáře