Odbočka na druhé cestě

Z mých dosavadních článků je dosti jasné, že jsem pro tvorbu využil OBJ výstup Zaxxonovy metody. Co když ale budu postupovat dál až k BTB výstupu? Jak se touto cestou dobrat "classic format" tratě? Možnosti jsou hned dvě, předem ale upozorňuji, že to z mé strany bude čistě teoretická úvaha. A neobejde se to bez instalace Bobs Track Builderu.
Navážu prvně na místo, kde jsem minule skončil - v interface Zgui(1) jsme potvrdili správnost 3D mřížky (Accept mesh) a nyní nás čeká vytvoření obvodových zdí (s7_walls). Ty budou ohraničovat drivable terén od zbytku, který nebude mít přiřazenou kolizi a tudíž by jím auto propadlo (lze využít též jako "clipping planes"). Tady je první plus pro tento postup - já budu muset extrudovat ručně v Blenderu, zde se to vygeneruje automaticky.
Před dalším krokem asi bude třeba udělat menší přestávku a přes Sasplanet získat textury pro nondrivable terén z GE. Pak popojedem dál...
Pak už je možno rozčlenit trať na segmenty (kvůli načítání do paměti) a "nondrivable" terén na čtverce pro texturování ze Sasplanet (úplně vpravo kolem tlačítka Create the terrain). Mám také podezření, že právě nyní se automaticky niveluje vozovka.
Zbývá poslední krok s9_join: v něm nejprve přidělíme terénu ony výše zmíněné textury, načež si krátce odpočineme, když za nás skripty vygenerují základní rozpis a nakonec zbývá všechno tohle završit výstupem v BTB formátu - Venue.XML.
Tento soubor už pak jde zpracovat v BTB a zde pro většinu modelářů taky celý proces vrcholí. Pro naše účely je ale BTB pouze přestupnou stanicí a zde jsou právě ty dvě možnosti, jak dál:
- exportujeme jako GMT pro rFactor a převedeme v programu 3D SimEd do 3ds. Tato metoda, kterou mi poradil Miro Kurek je to sice komplikovanější o další trial soft, ale univerzální a jistá. 3ds zpracuje každý lepší modelovací program.
- Zaxxon má ještě jedno řešení a tím je Python skript určený výhradně pro Blender - import_btbx. Trať musíme z BTB vyexportovat ve formátu DirectX (text option) a pak už stačí importovat do Blenderu. Zaxxonův návod je zde.

Komentáře