Kvadratické (tentokrát) superpolíčko

Je na čase, trochu se poohlédnout po okolí :-) Mám tím na mysli vzdálenější okolí tratě, tzv. far scenery. Při Zaxxonově metodě se nám terén vygeneruje jako non drivable mesh a v kroku s4_terrain si můžeme zadat i možnost vytvoření souboru .hlg se souřadnicemi pro program SASplanet. To se výborně hodí k získání efektní textury.
Zaxxon má celý postup opravdu dobře vymyšlený a popsaný v návodě (kapitola VIII BACKGROUND IMAGES).
Takto vypadá nastavení programu při otevření "našeho" .hlg souboru. Pro využití v Blenderu (nebo jiném 3D programu) bez mezioperace v BTB se nemusíme až tak striktně držet návodu, například členění mřížky je možno úspěšně ignorovat.
Po stažení všech potřebných obrázků projekt uložíme a podle návodu znovu otevřeme (volba Previous Selection).
Zde už je vidět nastavení "slepeného" obrázku. Zdá se být poměrně velký (7749x8189), ale je to samozřejmě jen test. Výsledná textura se ořízne podle viditelného terénu a pravděpodobně i trochu zmenší.
Z tohoto obrázku je myslím jasné, že jsem to pojal velkoryse...
V Blenderu jsem mapoval klasicky přes Project from view, takže budu muset trochu dotáhnout pár nepřesností. Pak mám v plánu trochu oříznout terén, popřípadě ho někde nahradit panoramatickým pozadím. Protože to bude všechno jako far scenery, mělo by se to vejít na jednu texturu. To bude zajímavé...
To už budou ale spíš dokončovací práce. Nejprve bude třeba dotáhnout trať a přidat nějaké ty objekty. Mrkající

Komentáře