Vytuněná silnica...

Ale vraťme se ještě k té elevaci. Jak už jsem naznačil, nejvíce se bude experimentovat v kroku s3_road.
Například takový je rozdíl mezi elevačním profilem se smooth faktorem 15 (figure 8) a faktorem 7 (figure 14).
Samozřejmě se může stát, že samotný smooth faktor nestačí a s výsledkem stále nejsme spokojeni. Nic není ztraceno, zbývá nám ještě pár možných řešení:
a) máme možnost editovat track.kml v externím programu (3D Route Builder, BTBlofty) a na začátku s3_road pracovat s volbou Use centerline.
b) upravit profil v tomto kroku ručně, jak popisuje kapitola Fine tuning of the elevation profile of the road. Je to snazší, než se zdá, ale k naprosto přesnému výsledku vede cesta přes poctivé studium dotyčné krajiny a množství pokusů a variant právě v tomto kroku - s3_road. Postup je přibližně tento:
1. Po provedení operace Create elevation profile se nám objeví na obrazovce dvě vizualizace. Jedna představuje křivku tratě v půdorysu (A), druhá představuje výškový profil (B). Hlavní okno zgui přitom čeká na zásah z prostředí Octave. Ale to my ještě ne...
2. Podle půdorysu si nejprve najdeme místo, kde se nám zdá elevace nepřesná a v druhém okně si jej zazoomujeme tažením RC a potvrzením LC (C).
3. Pak teprve zvolíme na Octave konzoli n, odentrujeme a v okně výškové vizualizace můžeme "tvořit zemi". Každým LC určíme polohu jednoho výškového bodu. Musíme pochopitelně začít na původní křivce a moc to nelámat - naše nová profilová křivka se sice v dalších procesech trochu vyhladí, ale na to se raději nespoléhat. Celou akci následně ukončíme RC na místo na původní křivce, od kterého už bude (snad) převýšení správné.
4. Nakonec můžeme zadat Fix Terrain, aby se cesta s okolím dorovnaly. Nezapomeneme pak ovšem zopakovat Create elevation profile, jinak se to správně nesrovná a může nastat problém při zpracování SON (A) Naštěstí tento krok už nemá vliv na předešlé manuální zásahy a tak postačí "odéčkovat" Octave konzoli, a je to...
5. Dílo dokonáme příkazem "Consolidate".
c) ještě zbývá možnost vygenerovat z té nejpřijatelnější varianty hotovou 3D mřížku a tu pak manuálně editovat v nějakém 3D modeláři. Nemůžeme totiž očekávat, že by data z GE obsahovala informace, jestli cesta náhodou nevede zářezem, nebo na náspu. Pro tuto variantu hovoří i fakt, že se stejně tomuto postupu nevyhneme (ani v případě BTB výstupu), přinejmenším budeme nuceni udělat opravu šířky a sklonu tratě podle onboardu. Neboli, jak říká Miro: nekonečná práca :-)

Komentáře