Steepness of the roads


Tady se dostáváme k výškovému profilu samotné cesty:
Smooth factor - zde je vyžadována pouze lichá hodnota faktoru a nebojte se experimentovat, pro asfalt to může být opravdu hodně. Nevýhodou je ovšem fakt, že přesně se to dozvíme až po zpracování mřížky v Gmsh a zgui(1).
Slope limit - maximální hodnota stoupání. Protože budeme stejně trať upravovat v modelovacím programu podle onboardu, tak tato veličina nehraje roli. Dá se s ní ovšem dobře experimentovat v kombinaci se Smooth factorem, máme-li čas a chuť...
Já jsem to prozatím riskl a uvěřil, že tenhle profil je dobrý. Po zpracování celé operace s3_road a přeskočení ruční editace (klávesa "e" na Octave konzoli + Enter, ono se vůbec docela vyplatí sledovat často, co se na konzoli dějě), postoupím přes Create elevation profile a Consolidate až k bodu, kde vyexportuju souřadnice do souboru GEO. V tomto případě je potřeba zaškrknout volbu Include elevation limit (elevace z GE). Za pozornost stojí skromná poznámka na Octave konzoli, že se vygeneroval soubor "phys111.txt". A připomínka, abych nezapomněl na odbočky ;-).
Já jsem ale tuze zvědavý a tak trochu sejdu z cesty a tohle první GEO zkusím rovnou otevřít v Gmsh. V položce Mesh si vygeneruju 2D mřížku, abych zběžně zkontroloval její kvalitu. Gmsh si sice automaticky uloží každou změnu do GEO, ale to zas tolik nevadí. I v případě nějaké chyby se mi díky principu Zaxxonovy metody v každém adresáři, který jsem pomocí skriptů doposud zpracoval, zůstaly všechny soubory v původním stavu a tedy můžu od libovolného kroku celý postup opakovat a GEO vytvořit znovu.
BTW, jistě se najde dobrá duše, která si pomyslí něco o másle na hlavě. Ano, je to tak. V tomto kroku se vygeneruje pouze mřížka okolního terénu, navíc pouze dvourozměrná. Tak je to ale správně - výšková data teprve přijdou ke slovu a samotná vozovka vzniká až mnohem později a do 3D výstupu pro naše účely se vůbec nedostane. Tímto "problémem" se ale samozřejmě ještě budeme zabývat.

Komentáře