Událost měsíce - únor

Si asi říkáte, že jsem pěkně mimo, když jsem v únoru dodělal jeden starší skin a už bych to chtěl odbýt nějakou lacinou událostí měsíce. Omyl, Myra nezahálel a něco vymyslel. A je to podle mého taková událost, že se s tím chlubím už teď ačkoli nemám ani tucha, jak to vlastně dopadne.
Práce na Clocaenogu se mi totiž natolik zalíbila, že jsem začal dělat vlastní pokusy, jak by se mohly tratě tvořit přímo v Blenderu. Základní myšlenkou je samozřejmě export v klasickém RBR formátu :-)
Nejprve jsem si tedy v Google Earth "udělal" trasu a známým způsobem jsem ji prohnal přes 3D route builder (hezky to popisuje kolega Dzalud, existuje i videotutoriál od Miro Kurka). Nevím, jak moc je to užitečné, ale rozhodl jsem se nedělat všechno naráz - postupuji zatím jen po menších úsecích (asi 200m), předpokládám že napojování bude jednodušší, než když bych musel pořád manipulovat s celou tratí a ve finále ji stejně rozdělit kvůli načítání do RBR. A Blender podporuje až dvacet vrstev...
Takže, zatím jsem první KML soubor otevřel v Blenderu (umí to verze 2.49b), ovšem to jsem se nahledal, než se mi podařilo objevit sekvenci bodů, poněkud ztracenou v prostoru. Tak jsem je provizorně pospojoval hranami a zábavou tohoto víkendu bude pravděpodobně snaha, udělat z toho patřičně vytvarovanou křivku. Loftovat už bych to pak uměl...

Komentáře