Step five - Styvnův syndrom

Tak si to před prvním testem shrneme. Pro úspěšný export modelu do RBR musíme dodržet tyto zásady:
1. struktura modelu - musí vycházet z template, nebo ještě lépe z importu originál modelu. Všechny nové části musí být podřízeny parentu.
2. pro pojmenování nových částí modelu platí zásada, že začínají e_... pro ty, viditelné externí kamerou a i_... pro části, které vidíme při pohledu z kabiny (je jedno jestli vně, či uvnitř modelu). Všechny povinné označení popisuje tento seznam, který kdysi před časem vytvořil můj kolega Jan Čech.
3. materiály doporučuji dodržet původní, lze ovšem i nějaký přidat (a doplnit v INI).
4. složka s vlastím modelem musí mít stukturu - model (sgc), INI soubory, podsložka s texturami. Vše ostatní bude hrou ignorováno.
5. Poloha kol a výfuku ve hře je určena fyzikou, ta to ale určuje podle osy (pivotu) každé příslušné části modelu.
Já jsem se na poslední chvíli rozhodl, že použiju originální "Corolla.INI", do kterého jsem pouze překopíroval nové rozdělení materiálů pro e_body (které mi vzniklo při exportu a ve kterém už jsem minule správně přiřadil ID). Hlavní důvod je pochopitelně v tom, že originálu nic nechybí a taky je přehledněji rozčleněn (Zm2 v tom při exportu udělá pěkný guláš).
Ještě jsem povypínal většinu původních partů Corolly, aby nerušily. Zapnu je až poté, co je nahradím novými (dveře, kapota, atd.).
INI soubor samozřejmě pojmenuji "BXgrA.ini" a uložím do složky s modelem. Tu přemístím do adresáře Cars a v Cars.INI přepíšu některý vůz naším novým:
FileName= "Cars\BXgrA\BXgrA.sgc"
IniFile= "Cars\BXgrA\BXgrA.ini"
ShaderFile= "Cars\BXgrA\BXgrA_shaders.ini"
ShaderSettings= "Cars\BXgrA\BXgrA_shader_settings"
TexturePath= "Cars\BXgrA\Textures\"
Ještě přidat vlasnoručně upravenou fyziku a jde se do akce. Jenže ouha, RBR po loadingu tratě odmítá spolupráci.
Mám podezření na nějakou strašlivou chybu ve fyzice, neboť jsem ji tvořil v OpenOffice, namísto Excelu a tak tam dávám od oka nějakou podobnou.
Další start dopadá mnohem lépe a tak se můžu začít kochat artefaktem svého budoucího výtvoru. A hledat chybky :-)
Nelze přehlédnout, že kabina je pro posádku poněkud těsná, ale v prvé řadě zaujmou kola. Měly to být "čtrnáctky", ale z nějakého důvodu zůstaly v původní velikosti (viz rezerva z Corolly). Je to asi stejná závada, kvůli které kdysi Styvn nedokončil Škodu 130RS (a čeho někteří dodnes litují, ačkoliv ji později udělal japonský modelář MokuMoku).
Nu což, synku, podej mi metr...

Komentáře