Pravá pět, nebo levá?

Zoufalé volání pravověrných bylo vyslyšeno a konečně je tu prográmek, který dokáže reálně ovlivnit, jaké "noty" čte spolujezdec během našeho drandění v RBR. Jmenuje se CodriverPRO (ke stažení zde) a hlavně díky němu jsem byl přinucen zamyslet se nad podstatou diktátu během ostré jízdy (dá-li se tak mé ježdění vůbec nazývat).
Aby bylo možné popsat všechny možná překvapení, která na nás během rychlostní zkoušky čekají (a která je nutno uřídit, nebo dobrzdit), označil jsem si orientačně hlášení spolujezdce zkratkami a seřadil je do několika skupin, podle jejich četnosti. Až budu tvořit svůj vlastní rozpis, doufám že mi to usnadní orientaci v nahrávkách (výborný free program k nahrávání a střihu je třeba AudaCity).
Upozorňuji, že tento systém rozpisu je můj vlastní výmysl a netvrdím, že je jediný správný. Taky ho nikomu nenutím, jen se snažím vystihnout ten princip...
První je popis zatáček, ten se v diktátu vyskytuje nejčastěji, ale významově jsem k nim přiřadil i pokyny o nadjíždění. Jsou totiž v podstatě totožné s nejmírnějším stupněm zatáček:
Pacenotes (názvy WAV):
PO LEVÉL (nadjeď zleva)
PO PRAVÉP (nadjeď zprava)
LEVÁLx
PRAVÁPx
To x v označení bude samozřejmě nahrazeno příslušným číslem, základní orientace ve významu je obdobná jako u originál rozpisu.
1naplno
2uber
3brzda
4brzda - podřaď
5za roh
6ostrá
7na ručku
Možné poznámky ke každé zatáčce jsou - dlouhá, utáhne, otevře, úzká, řež, středem (neřež), odboč, za... roh, strom, balík, atd. (bude vysvětleno později).
VLÁSENKOUS (jako eSíčko, upřesnění jsou: úzká, řež, středem)
RETARDÉRRET (zleva, zprava, probrzdi)
Příklad: soubory s názvy L.wav, P4.wav a L2.wav dají dohromady hlášku "Po levé, pravá čtyři, levá dva..."
To je vlastně z popisu zatáček skoro vše a příště už pojedeme rovně...

Komentáře