Na vlně 57 metrů

Nechť mi příznivci dobrodružné literatury prominu, že jsem si vypůjčil název jedné povídky od svého oblíbeného autora a možná tím někoho uvedl ve zmatek, ale já budu dnes psát o prvním nahrávání vlastního diktátu. Pro mou maličkost to bylo skoro takové dobrodružství, jako hrát šachy na potápějící se lodi, nehledě na to, že se mi při tom třásl hlas asi jako i tomu radistovi z oné Batličkovy povídky. Já jsem to ale na rozdíl od něho přežil a tak dnes chci hlavně napsat o tom, jak jsem na to nahrávání vlastně šel.
Samozřejmě že od lesa: Sluchátka s mikrofonem jsem měl už nějakou dobu doma a to pak bylo dílem okamžiku, trefit růžový banánek do růžové dírky (a zelený do zelené) a na netu najít program AudaCity Portable (nemusí se instalovat). První pokus jsem začal na BTB trati Bareyo (ta má příšerně zvrzaný rozpis) a abych si nezavařil svoje obstarožní "herní" PC, využil jsem k nahrávání "dětský" notebooček...
AudaCity Portable stačí spustit a zmáčknout Record (hlasitost mikrofonu na MAX). Pak už se můžu věnovat jen "práci" v RBR. Jel jsem to maximálně na dvojku a snažil se představit si, co by na to řekl Vlado Igorkovi...
No, ale jelikož mi do Bánociho zatím něco chybí, přesto mi nahrávka zabrala nějakých 8 minut a to ještě bez vzdáleností. Po dojetí jsem pak začal ze syrové nahrávky vystřihávat jednotlivé hlášení. Je to velmi jednoduché - pauzne se záznam na tom správném místě, myšítkem se označí vhodný úsek a malinko "zazoomuje", aby se daly odstřihnout zbytečné a zašuměné přesahy. Pro kontrolu si to přehrajeme (VYP + PLAY) a jesliže to chce ještě trochu osekat, najedeme kurzorem na kraj označeného záznamu, až se změní na "ručku". Tou posuneme začátek nebo konec, jak je libo. A takhle třeba vypadá hlášení "levá čtyři, neřež, váže levou pět" :-)
Uložíme pomocí volby "Exportovat výběr jako WAV" a první hláška je na světě.
Bohužel jsem zjistil, že praxe mnohdy kulhá na všecky teoretické nožičky a tak jsou některé hlášky i přes autentickou atmosféru poněkud nevýrazné, jiné nepoužitelné z technického hlediska. No, i tak jsem jich na první pokus "vydoloval" kolem dvaceti. Ostatní, které by mohly případně chybět (to si piš že jo!), nahraju zas příště, na nějaké jiné RZ (odhadem potřebných frází a jejich pojmenováním jsem se zabýval už minule). Takže, bez ohledu na jarní počasí, vyhlašuji (další) den vysedávání u PC a příště už to naservíruju Codriverovi-PRO .

Komentáře