Maps

Maps
Nejprve musím předeslat,  že v tomto adresáři nejsou žádné podsložky. To sice neznamená, že tam nemohou být, ale než se k nim prokoušeme, začnu pochopitelně u failů:
První je sekce Clouds (oblaka), s tou ale nebudeme mít nic do činění.
Dále soubory PS_xxx.ini, které mají na starosti definici tzv. částicových efektů (prach, voda, sníh, atd.)
Pro Skyboxes i TextureFilenameMap platí totéž, co pro Clouds.
Následují soubory tratí začínající track- a číslem tratě. Zde je důležité, že každá trať se skládá z osmi souborů, jejichž názvy končí velkým písmenem (_M - morning , _N - noon , _O - overcast, _ E - evening ). Overcast sa používa jen při špatném počasí, například pro Track 101: 101O_M, 101O_E, atd.....
Podle přípon tyto soubory obsahují:
track-101_N.col - obsahuje "pevné" kolize (objekty typu "ground") a fyzika trate
track-101_N.dls - obsahuje skripty (animace), kamery, rozpis
track-101_N.fnc - obsahuje vypáskování - "mlíko", deformovatelné zábrany ve hře (sítě)
track-101_N.ini - obsahuje informace o texturách
track-101_N.lbs - obsahuje geometrii, nastavení, scripty
track-101_N.mat - obsahuje definice fyzikálních vlastností povrchů na základě textur
track-101_N.trk - obsahuje definice driveline, kolize (objekty typu "general"a"movable")
track-101_N_textures.rbz - obsahuje textury (a z těch právě můžeme už známou extrakcí vytvořit adresáře, plné lehce upravitelných textur ve formátu DDS)
Až na samém konci adresáře se pak krčí dva docela významné INI soubory - Tracks (ukazuje hře, kde hledat soubory tratí a která particles použít) a TrackSettings (shromažďuje parametry počasí, osvětlení tratě a oblohy).
A protože je tohle téma na mém blogu nové a velmi zajímavé, budu pokračovat ještě příště - seznamem všech známých tratí, včetně očíslování.
Takže, zatím by to bylo asi tak všechno a mně už zbývá jen poděkovat Miro Kurkovi za významnou pomoc při psaní tohoto článku.
Díky Miro 

Komentáře