Audio

Tak to nebudeme zdržovat, otevřeme si Richardův adresář a vezmeme to od začátku:
Audio
Hned první adresář, který tu mám, v základní instalaci nenajdeme. Vzniká totiž extrakcí souboru Audio.dat, který v sobě ukrývá všechny zvuky. Extrahovat ho musíme my, pomocí programu Dattool.exe a to pouze tehdy, jestliže chceme něco měnit. Například zvuk motoru, nebo diktát spolujezdce (máme-li anglickou verzi). Původní DAT soubor si ponecháme v záloze, ale raději ho přejmenujeme.
A nyní k podsložkám:
Ambient - zvuky prostředí (ptáci ).
Cars - tady už je to zajímavější, neboť se zde nacházejí zvuky motorů a v podsložce Effects i ostatní rachot (vrzání tlumičů, střelba z výfuku, zvuky řazení, atd.). Návaznost na události ve hře je řízena INI soubory Cars a Effects , jejichž editace (v Notepadu) je při znalosti očíslování aut docela snadná. Jen - bacha na mezery!
Frontend - zvuky menu, pokud se nemýlím...
Game - zde jsem našel pouze 3...2...1...START!!!!!!!
Impact -  když to někam napálíte...
Music - máte-li doma sbírku České muziky ve formátu .ogg, raději na tuhle složku zapomeňte...
RS - rallyschool :-)
Season -  ???????
Service - Jasně, zvuk práce přece...
Speech - další složka, která si zaslouží naši pozornost. Názvy podsložek Broken, Number a PaceNote, hovoří jasně. Jen malé upozornění při instalaci Real czech pacenotes v2.2, která spočívá v přepsání původních souborů novými: Přepisují se i soubory v adresáři Maps, tak bacha na to.
Surfaces - zvuk pneumatik za jízdy a ve smyku.
Kromě podsložek se ještě v adresáři nachází pár INI souborů, které kecají do všech již popsaných zvuků, kromě zvuku aut (ty mají vlastní INI v adresáři Cars, že?). Doporučuji prozkoumat a příště se už mrkneme rovnou do parkoviště závodních strojů...

Komentáře