Ohýbačka na grafiku

(GIMP) Už jsem se dlouho nevrtal v GIMPu a když jsem to onehdy zkusil, hned jsem učinil zajímavý objev. Někdy je totiž potřeba prohnout nálepku a dlouho jsem nemohl přijít na použitelnou metodu. Došlo to až do takového extrému, že jsem nápisy ohýbal po jednotlivých písmenkách. Tento (docela masochistický) postup ovšem selhává, jestliže se jedná o celistvou plochu. Naštěstí jsem přišel na jiný způsob - ohnutí se dá udělat pomocí kombinace dvou nástrojů, a to takto:
1. Máme výchozí obrázek, který musí být pro naše účely "naležato". Je samozřejmě lepší, je-li větších rozměrů.
2. V nabídce Filtry/Zkreslení/Zkřivit vyvoláme okýnko nástroje, který je velmi intuitivní.
V pravé části ovládáme prohnutí pomocí dvou křivek (přepínáme horní a dolní zvlášť), vlevo vidíme kontrolní náhled. Jestliže máme pocit, že se nám prohnutí jedné křivky povedlo a chcem aby druhá byla identická, je tu tlačítko Kopírovat.
3. Takto bude vypadat výsledek. Zakřivení je ale ve vertikálním směru rovnoběžné a nevypadá jako prohnutí.
4. Pomůže další nástroj, který najdeme přímo na panelu nástrojů - Perspektiva. Těch číselek v Transformačním matrixu si nemusím všímat, oko přece vidí.
A takhle to vypadá, když se všechno podaří - nálepka je sice prohnutá jen ve střední části, ale tak jsem to potřeboval (a mimochodem, je to tak i jednodušší), s trochou cviku a trpělivosti se ale řídící křivky dají přinutit k jakžtakž plynulému prohnutí.
5. Nakonec ukázka výsledku přímo v konkrétní textuře. Logo jsem samozřejmě musel ještě otočit a zmenšit.
Efektní, že?

Komentáře