Rady brouka Pytlíka VII.

Minule jsem popisoval práci s mapovacími předměty a dnes bych se za pomoci jistého všeznalého tvora k něčemu podobnému ještě vrátil. Při úpravách mapování pomocí "natahování" meshe v UV mapperu se mohu setkat se situací, že tuto úpravu musím provést na symetrickém objektu. Řešení není složité - nejprve si přesunu Pivot Helper na pomyslnou osu mapovacího předmětu.
Rectangle selectem vyberu obě krajní hrany, které bude potřeba natáhnout (SEL ON). Zvolím nástroj Scale a podržením Ctrl vyvolám tabulku. Zadám přibližně zvětšení v žádaném směru (zde 101% v ose X) a potvrdím.
Tímto se obě vybrané plošky zvětšily a jakoby se tak nastavily více kolmo ke směru promítání textury. Výsledek kontrolujeme v 3D pohledu (nebo User, to je jedno) a samozřejmě dáváme pozor, které plochy a jak moc je třeba upravit (např. na obrázku to budou jen ty, mezi hranami 1-2 a 2-3, ostatní jsou očíslovány jen kvůli orientaci).

Komentáře