Rady brouka Pytlíka VI.

(Zm2, BX) Minule jsme namapovali první mesh, ale nebylo to úplně ono. Musí se to opravit, aby na předním dílu kapoty (vlastně už je to maska, neboť je to mezi světly) nebyla textura rozmazaná. Mapování se tu totiž promítá shora (TOP) a je už pod příliš ostrým úhlem. Normálně by se to dělalo tak, že by se předek namapoval po detaši z pohledu FRONT, tady by to ale byla docela škoda - kapota přechází dopředu dost plynule a tak se můžu pokusit tento hladký přechod zachovat a nerozdělovat ho.
Začnu tím, že si v pohledu LEFT na úrovni bodů vyberu spodní hranu oné kapoty a potvrdím SEL ON. Pivot helper (ta maličká fialová věcička, podobná křížku) přesunu z centra scény, kde se obvykle nalézá, do horní hrany kapoty (na obrázku je v kroužku). Pro zvědavce dodávám, že je to možné až po tom, co na toho pivota najedu myší a on změní barvu . A pro ještě větší zvědavce - nejde to v pohledu User .
Zvolím nástroj Rotate a podle osí XY "narovnám" zkosení. Jak vidno z obrázku, stačí zhruba do stejné roviny, jako zbytek kapoty.
Dále pak vyberu všechny body tohoto tělesa (kapotu i s okrajem) a zopakuju si včerejší proceduru: v pohledu TOP (+ SEL ON) nejprve reset pohledu, pak myší RC - Remove old mapping, opět RC a Generate new mapping. Mapovací předmět se tím tak trochu srovnal, ale na modelu nám nyní nepěkně trčí kus plechu dopředu. Tady se bude hodit právě ta včera vytvořená kopie tělesa "Body". Zapnu ji ve správci objektů, převedu také na úroveň bodů a narovnanou část kapoty i s novým mapováním podle ní zase vrátím zpět. Buď nástrojem Rotate a krytí objektů sleduji vizuálně při velkém zvětšení, nebo mohu zkusit nástroj Move a zapnout si přichytávání bodů.
A příště si toho všimnu hned a udělám to napoprvé, jako Pája...

Komentáře