RBR Start #2

Pro všechny, které můj minulý článek o programu RBR Start inspiroval k jeho stažení, ale nemají moc radosti z luštění anglického návodu zde mám stručný popis, jak si přidat nový vůz. Předpokládá to, že mám RBR Start už nainstalován, soubory Audio.dat a physics.rbz rozbaleny.
1. instalace auta se skládá z několika různých komponent, ty se nejprve musí načíst do programu, který z nich vytvoří seznam. Jedná se o samotný model (i s texturami), dále fyziku, zvuky a setupy. Tady je na místě připomenout, že by tyto komponenty neměly nést stejné jméno, jako ty z originální instalace hry, protože ty si program uchovává také.
2. Načtení nového vozu si ukážeme např. na modelu Kubrtovy Corolly. Složku jsem si pojmenoval Corolla98, aby se odlišila od originálního modelu (je dobré zvyknout si nepsat mezery v názvu, ty dělají dost problémy hlavně u fyzik). Umístím ji do adresáře Cars v hlavním adresáři hry. Spustím RBR Start a v horním menu zvolím Add/Remove...Cars.
menu1
Na kartě, která se mi objeví je nahoře button Open SGC File, pomocí kterého se přesunu právě do složky Cars/Corolla_98. Myší označím soubor corolla.sgc a tlačítkem Otevřít v klasickém souborovém menu ji přidám do seznamu k ostatním vozům.
menu2
Potvrdím dole (ADD/UPDATE) a mohu dialog uzavřít (Close).
3.Obdobně přidám i fyziku (Add...Physics... t_coroll98 atd.) kterou musím před instalací přesunout do složky Physics (vznikne rozbalením souboru Physics.rbz v Total Comanderu). Opět ji musím mít pojmenovanou jinak než originál fyziku z RBR.
physmenu
4. Nové zvuky (jsou-li nějaké) musím mít na svých místech v adresáři Audio (k rozbalení Audio.dat se používá DATtool) a dají se přidat v menu (překvapivě) Sound. Stejně tak setupy, ty mohou být v samostatné složce, aby jsme si je omylem nepřepsali během hry.
5. Nyní tedy program zná umístění jednotlivých komponent nového auta, tedy z nich vytvoříme carset, schopný instalace do hry. V hlavním okně vlevo máme seznam a pod ním tři příslušná tlačítka - ADD, EDIT a REMOVE. Po zmáčknutí ADD si v okně vybereme příslušné komponenty v roletkových menu, kromě CAR&SKIN a NAME OF THE CAR-SET jsou povinné ještě SOUND SETTINGS - Engine a samozřejmě PHYSICS... Car-set pojmenujeme nejčastěji podle použité textury (já třeba místo výměny textur raději vytvořím celý set nový) a uložíme (ADD).
carsetmenu
Nyní bude v hlavním seznamu nová Corolla 98 a hned ji testneme...
6. RC na carset a tlačítko START spustí samotnou hru (RBR Start se podle nastavení automaticky ukončí, aby neobtěžoval), nové auto najdeme na místě Imprezy WRC 2003 (tedy slot 5). Někdy mi program "zapomene" přepsat v souboru ...shaders.ini správné cesty k texturám, to řeším ruční opravou tohoto souboru (zde přepsání názvu složky /corolla/ na /corolla98/). Naštěstí se to stává vyjímečně
repair_ini
7. Kdo si dělá screenshoty ze hry, může jeden využít na ilustrační obrázek do RBR Start (originální vozy je mají už nastavené). Zvolený obrázek můžeme zmenšit na rozměr 320x240 (rozměr náhledu v programu) a jestliže jej pojmenujeme přesně jako adresář s autem (zde Corolla_98) a tam ho taky uložíme, tak se ihned objeví v programu při volbě auta. Jinak to jde udělat i v menu Add/Remove/Cars (Add menu picture atd.).
Start_Corolla
8. Pro zrušení carsetu je zde tlačítko REMOVE, ale kdo chce zrušit i složku s modelem (fyzikou, zvukem), ten by měl určitě použít "přidávací" menu Add/Remove, jinak mu hrozí, že mu v carsetech vznikne pěkný babylon...

Komentáře