Rollcage jako klícka

(3D, BX) Asi už poslední věcí, jejíž modelování chci před začátkem texturování popsat je ochranná klec v interiéru vozu. Můžeme sice použít a upravit některou z původního modelu, ale zrovinka v tomto případě byly použity trubky s menším průměrem. A zmenšovat každou trubku zvlášť (aby neměly ve finále oválný průřez), mi přišlo pracnější, než si tu rollcage udělat pěkně po svém...
Začneme klasicky - tvorbou primitiva. Teda tvorbou válce o šesti hranách. Trefit napoprvé ten správný průměr asi nebude snadné, mě se po několika pokusech podařilo cosi použitelného s následujícími parametry.
První trubku si umístíme na místo, převedeme do úrovně bodů a vytvarujeme. Je nutné, aby při tvarování ohybu byl kromě Move použit také nástroj Rotate pro "ohnutí" trubky v koleně. Pivot, umístěný v místě ohybu pak zaručí, že nedojde k přílišné deformaci kruhového průřezu trubky.
Již jednou vytvarovanou trubku využijeme k okopírování a zrcadlení její "sestřičky" na opačné straně kokpitu. Přidáme pár příčných - spojovacích a je téměř hotovo. Ale proč téměř? Inu, za všímm hledej ženu... Takže zas někdy příště. :-)

Komentáře