Nové papuče

(BX) Dalo by se dost dlouho diskutovat nad vlivem počasí na 3D modelování, ale asi by to nebylo k ničemu. Prosím proto P.T. čtenáře, aby vzali jako fakt (i když je dnes Apríla), že jsem se opět pustil do modelovacích prací na BX a to jak za deště, tak i za plného slunečního svitu.
"Kaplička" na budíky, u které jsem práci loni přerušil se furt ne a ne podařit a tak jsem si zatím trochu hrál s designem kol. A poměrně jednoduchou úpravou originál disků se mi podařilo něco dost podobného těm, které používal tým Briffa Sport např v Portugalské TAP rally 1994 (díky Tome). Funkcí Atache jsem nejdřív vložil po jednom kusu od každého druhu kola (i s jejich stíny, které jsou jako podoběkty). BX jezdil na kolech 14" a 15", takže bylo potřeba přepočítat průměry ráfků podle skutečnosti a kola zmenšit.
"Gravelky" byly jednoduché - pomocí kruhových výběrů jsem vyselektoval a následně zmenšil náboj kola tak, aby jeho střed zůstal stejný. Chce to trochu pečlivosti, aby se vybralo to, co má a část s namapovanými šrouby zůstala beze změny (klávesové zkratky jsem pro osvěžení paměti vlepil do obrázku).
U kol pro asfalt jsem udělal vlastně to samé, jenom jsem vymazal všecky loukotě - kromě jedné. Protože tento ráfek je o palec větší, lehce jsem ji prodloužil (tu loukoť) pomocí Scale a patnáctkrát kopíroval se Shiftem a předvolbou otočení o 24° (360° děleno počtem loukotí - 15). Well!
... a nakonec se zadařilo dostat do použitelné formy i tu palubní desku. Ale protože Zmodeler přece jen není Max, propotil jsem na tom slipy...

Komentáře