Be quick, or be mask

(2D) Jistě se to každému při dělání skinu už stalo - mávnete kouzelnou hůlkou (W) a ono se místo potřebného elementu vybere i kus okolí a vy ne a ne tu hůlku nastavit, aby se to "trefilo" do té správné formy. Úkol jak pro Harry Pottera, ale kdo si pořádně pročetl knihu kouzel, jistě už (taky podle nadpisu) tuší, že tady pomůže Rychlá maska. A dnešní úkol zní - ukázat si to.
První krok je stejný - "vyhůlkujeme" si ten nešťastný patvar.
Z obrázku je patrno, že se nám vybrala i místa, kde jsme o to vůbec nestáli a naopak. Tak tady si pomůžeme klávesou Q, protože to je právě klávesová zkratka pro rychlou masku. Obrázek zčervenal a barvy pro kreslení se přepnou na černou a bílou. A v tom je ten princip - rychlá maska je vlastně dočasný kanál, který můžeme pohodlně editovat nástroji pro malování (bílou barvou "kreslíme" vybrané, naopak černou z výběru odebíráme, přehazují se klávesou X). Terorií kanálů se určitě ještě někdy budu zaobírat, zatím nám pro práci postačí vědět, že můžu malovat i neostrým štětcem (výběr má ohraničení "doztracena") a že každým dalším stiskem Q se přepneme tam, nebo zpět.
Na tomto konkrétním příkladu musím odstranit bílé orámování písma a začistit jeho okraje, abych dostal co nejhladší kontury, které se při další manipulaci s nápisem nebudou zbytečně deformovat (viz článek o antialiasingu). Když jsem s výběrem spokojen, nemilosrdně odmažu všechny nadbytečné pixely. Jestliže se v obrázku hranice masky tak trochu ztrácí, je nutno opravdu časté přepínání mezi "pochodujícími mravenci" a jejich zarudlou alternativou. Ale ten výsledek... Stojí za to.

Komentáře