Ráno moudřejší večera


BX 3D Toto moudro naštěstí platí i pro práci v Z(áškodníckém)modeleru a tak se mi ta palubka nakonec začala celkem slibně rýsovat. Mimochodem, středovou konzoli jsem vytvořil vytažením příslušných polygonů v ose X a dotvaroval pomocí Chamfer, Insert point a Move
dash
Celou palubovku ještě zbývá osadit "kapličkou na budíky" a její modelování se zde nyní pokusím popsat:
V Zm2 zvolím nástroj na vytváření primitiv Cylinder a jeden takový váleček si vytvořím s parametry, asi jako na obrázku.
create_cylinder
Ten potom po převodu do úrovně bodů začnu tvarovat (v pohledu Left vybírám body v zákrytu a nástrojem Move pohybuji vždy oběma, tedy celou stranou cylindru, abych zachoval symetrii). Je to podobný postup, jaký jsem použil i na "domeček".
move
V ose Z si roztáhnu polygony do správné pozice nejlépe tak, že v pohledu Back použiju na vybrané elementy Scale v jedné ose (vertex level).scale
Tento fígl mi pomůže zachovat symetrický tvar "kapličky".a proto ho využiju opravdu hojně. Zbytek obstarají Move, nebo Extrude. Selektuji v pohledu User, tvaruji v pohledu Back a Left, dokud nedostanu tvar podobný předloze.
day_result
A příště doladím hrany a stínování...

Komentáře