Dash, nebo nedash?

BX 3D Tak jsem začal u Citroenu modelovat palubní desku (dashboard) a tohle bývá trochu oříšek. Uvnitř auta už blueprint příliš nepomáhá a není se pořádně čeho chytit. Musí se to odvozovat jenom z fotek a jeden nemá nikdy jistotu, zda se mu to třeba už zítra nebude zdát nepřesné.
Pro představu alespoň jeden obrázek předlohy, který zde uveřejňuji se souhlasem českého BX klubu.
yarik
Začal jsem vytažením horní plochy nástrojem Extrude. Překvapivě to bylo jednodušší z dolního okraje předního skla, místo abych to vytahoval z karoserie, kde je dost pracná selekce rámu okna.
extrude
Vytažený okraj jsem mírně dotvaroval a ještě několikrát extrudoval (s využitím ostré i normální hrany), až byl hrubý tvar hotov.
extrude2
Palubku jsem oddělil (Detache - To new object) a využil FFD k doladění tvaru horní desky (s hranou, která bude lícovat s okrajem okna už pochopitelně nehýbat).
FFD
Zbylé plochy palubky jsou ale samozřejmě rovné, Align - Line to hravě zařídí a protentokrát i v pohledu User
align
Pak je na řadě středový tunel a právě tady se správné proporce dost těžko určují. Ale jsem se k tomu postavil čelem a výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Zde ale dítě štěstěny ztrácí svou auru, Zmodeler mi začal kolabovat a horko-těžko jsem zachránil alespoň hrubý tvar. Takže jsem si opět "vesele" zaexportoval do Maxova 3ds formátu a s lehkým tikem v oku dnešní práci končím...
dashaftercrash

Komentáře