BX Zm2 Funkci Přichytávání nepoužívám zas tak často, ale vím jaká je to sakra užitečná věcička. Spočívá ve víceméně automatickém přitahování pohybovaného bodu (level 1, jiné jsem nezkoušel) k předem zvolenému druhu elementu. Máme na výběr bod, hranu, pomocnou mřížku, nebo vícero z nich (to ale nedělá dobrotu, protože pak se nám to lepí na kdeco).
V praxi to znamená, že při použití Move se bod při zatržené volbě Snap sám přitáhne k nejbližšímu elementu zvoleného typu. Já mám na to klávesovou zkratku U, jinak je to ikonka s magnetem plus některá z dalších třech napravo, podle naší potřeby. Samozřejmě se dá určit i závislost na zvolené ose (osách), takže nemusím mít obavu, že si model rozhodím. A protože to funguje i v pohledu User, je volba os celkem důležitá - bod se nám totiž může přitáhnout nejen k elementu samotnému (pak se nám na místě dopadu ukáže malý "zaměřovací" křížek), ale i k jeho rovině ve směru pohledu (bod přiskočí ale při otočení scénou zjistíme, že se elementu nedotýká - byl jen v zákrytu). Jo, a mně to nefunguje na vyselektované věci .
Takže. bacha na to - děcka...
A tady se musím pochlubit svým posledním výtvorem, kterým je "ocasní ploutev" na Citroenu BX. Tu jsem sice "loftoval", ale jak je z předešlých obrázků jasné, bez snapu bych ji těžko připasoval k zadnímu víku.
Komentáře
Okomentovat