Snap it up

BX Zm2 Funkci Přichytávání nepoužívám zas tak často, ale vím jaká je to sakra užitečná věcička. Spočívá ve víceméně automatickém přitahování pohybovaného bodu (level 1, jiné jsem nezkoušel) k předem zvolenému druhu elementu. Máme na výběr bod, hranu, pomocnou mřížku, nebo vícero z nich (to ale nedělá dobrotu, protože pak se nám to lepí na kdeco).
snap_vertex
V praxi to znamená, že při použití Move se bod při zatržené volbě Snap sám přitáhne k nejbližšímu elementu zvoleného typu. Já mám na to klávesovou zkratku U, jinak je to ikonka s magnetem plus některá z dalších třech napravo, podle naší potřeby. Samozřejmě se dá určit i závislost na zvolené ose (osách), takže nemusím mít obavu, že si model rozhodím. A protože to funguje i v pohledu User, je volba os celkem důležitá - bod se nám totiž může přitáhnout nejen k elementu samotnému (pak se nám na místě dopadu ukáže malý "zaměřovací" křížek), ale i k jeho rovině ve směru pohledu (bod přiskočí ale při otočení scénou zjistíme, že se elementu nedotýká - byl jen v zákrytu). Jo, a mně to nefunguje na vyselektované věci .
Takže. bacha na to - děcka...
snap_edge
A tady se musím pochlubit svým posledním výtvorem, kterým je "ocasní ploutev" na Citroenu BX. Tu jsem sice "loftoval", ale jak je z předešlých obrázků jasné, bez snapu bych ji těžko připasoval k zadnímu víku.
finntile



Komentáře