Najdi rozdíl

GIMP Zvolna jsem s prací dospěl k onomu kritickému bodu, kdy je potřeba nejprve sehnat a potom správně rozmístit loga sponzorů. Ono, za prvé - je dost obtížné sehnat vhodné logo, aby bylo dostatečně velké, snadno se vyseparovalo ze zdrojového obrázku a ještě i fakticky odpovídalo předloze. Různé firmy, jak známo, občas vzhled firemních značek inovují a mám-li tu smůlu, že jsem zvolil skin, který vyžaduje použití starší verze loga, dost se nahledám (BTW - velmi užitečný je pro takové pátrání například Webarchiv).
A za druhé - když už požadované logo mám, zbyvá ten pekelný úkol, správně utrefit velikost a pozici vzhledem k členění karoserie, barevnému designu i ostaních nápisů. V Gimpu tak velmi ocením šikovné umístění transformačních nástrojů .
panel_nastroju
Nemohu se v tomto případě ubránit malému srovnání s Photoshopem - ten totiž nástroje transformace dovedně schovává v menu Úpravy, zatímco Gimp je má skoro všechny v panelu nástrojů a navíc má nabídku úprav na pravém tlačítku myši. Ale je to všecko na zvyku a mám vyzkoušeno, že přechod z jednoho na druhý (a zpět) není vůbec dramatický.
Nejvíc používaný nástroj je asi Přesun (V - na obrázku má zamáčknuté tlačítko), vedle něj je Ořez, ten naopak skoro nevyužiju. Následující dva nástroje Rotace (Shift + R) a Změna velikosti (Shift + T) jsou často v permanenci, narozdíl od Deformace. Velmi užitečná je ale Perspektiva, která spíš připomíná PaintShopovou Free deformation. Poslední transformační nástroj je Překlopení (Flip), ten se hodí na ty zrcadlově mapované části některých modelů aut. Jak je z pomocného panelu pod roletkou nástrojů zřejmé, každý nástroj má doplňkové nastavení, to nejdůležittější určuje, zdali se bude pracovat přímo s obrazem, výběrem, nebo cestou. U většiny nástrojů ale při jejich použití vyskočí ještě pomocné okénko s dalšími volbami:
trnasformace
Například u Změny velikosti (Škála) najdeme na hlavním panelu již zmiňovanou volbu druhu editace (1) - zde je to výběr. V pomocné nabídce je to pak možnost numerické volby zvětšení (2) a zámeček poměru stran (4). Přímá editace se ale provádí tažením za pomocné uzly přímo v obrázku (3). Možnosti ostaních nástrojů jsou podobné, samozřejmě v závislosti na patřičné funkci, ale také velmi intuitivní.
No, a já jdu pátrat po nálepkách - ještě mi jich pár chybí...
Jó, málem bych zapoměl, musím to taky testnout :-) nejdřív ale vypnu viditelnost vrstvy "Template" a sloučím všechny vrstvy do jedné:
do_jedne_vrstvy
"Save as", zadat potřebné parametry a ...
save_DDS
TEST IT!!!!!!!!!!
test

Komentáře