Jak dělám...scrape

Namalovat na textuře poškození (scrape) není zas tak těžké, jak to vypadá. Zvláště když si uvědomíme, že případný neúspěch nebude nikdy viditelný na sto procent (pokud samozřejmě svého virtuálního krasavce neomlátím ze všech stran, že?). Když se ale sem-tam podívám na některé textury, tak jsem si říkal, že radši žádné scrape, než škaredé. A tak jsem to taky dělal. Ale teď jsem se rozhodl, že to přece zkusím - podle mého gusta:
Poškození karoserie se dá rozdělit na dva druhy: deformace a poškrábání. Zatímco 3D model může řešit jen tu první možnost, scrape-textura obsahuje obě.
Začneme poškrábáním:
airbrushí naneseme v nové vrstvě středně šedou barvu na místa, která se při havárii snadno poškrábou (blatníky, prahy a střecha), šedá je barva špíny a taky podkladové základní barvy.
01
Na tento základ malujeme bílou barvou ostrým tenkým štětcem škrábance. Všeho s mírou...
02
Vybereme nástroj Rozmazání s neostroou stopou a podle potřeby (a s citem) dotvoříme dílo zkázy.
03
Odlupující se lak maluju modrošedou a okraje přiostřím. Jak se zdá, čím míň se s tím člověk babrá, tím lepší je výsledek...
04
A nyní je na řadě deformace plechu:
tu zobrazíme pomocí vzoru pokrčeného papíru. Z předlohy vyselektujeme patřičný kousek a vložíme ho na správné místo (na kastli se nejčastěji "porouchá" nárazník a kapota - jsou-li plechové).
05
Plovoucí výběr převedu na regulerní vrstvu a nástrojem Škála a Guma doladím tvar a velikost. Lokálně rozostřím nebo rozmáznu okraje a ani zde si s tím nemusím dělat hlavu.
06
Nastavím interakci vrstvy na Násobení a podle chuti si pohraju s krytím nebo kontrastem. Vypadá to sice trochu ušmudlaně, ale výsledek ve hře je zaručen...
07
Nakonec mohu přidat (v nové vrstvě s interakcí Zesvětlit) pár bílých odlesků na místa kde se lakovaný povrch plechu bortí do těch nejostřejších zlomů.
08
A..... je to hotovo. :-)

Komentáře