3D Není to tak dávno, co jsem si stěžoval, že musím kvůli chybovosti Zmodeleru2 pořizovat zálohy také ve formátu 3DS. Ale protože všechno zlé je k něčemu dobré - přišel jsem při tom na takovou věc:
Několikrát už se mi stalo, že jsem po exportu modelu do RBR zůstal zírat na rozházené dílce auta, které se ve formátu SGC záhadně přesunuly, nebo pootočily. Následovalo pracné centrování a otáčení os, doprovázené ještě pracnějším zjišťováním, jak mají vlastně být orientovány. Myslím, že těmto problémům může předejít právě zálohování v 3DS. Jestliže se totiž osy objektů z nějakého důvodu rozhodí (typicky při detaši, nebo "ručním" dodělávání polygonů) a člověk na to v zápalu boje zapomene, pozná se to při zpětném importu z 3DS okamžitě - Z3D se otevře správně, při importu z maxového formátu je ale ihned patrno, že je některá osa špatně.
Několikrát už se mi stalo, že jsem po exportu modelu do RBR zůstal zírat na rozházené dílce auta, které se ve formátu SGC záhadně přesunuly, nebo pootočily. Následovalo pracné centrování a otáčení os, doprovázené ještě pracnějším zjišťováním, jak mají vlastně být orientovány. Myslím, že těmto problémům může předejít právě zálohování v 3DS. Jestliže se totiž osy objektů z nějakého důvodu rozhodí (typicky při detaši, nebo "ručním" dodělávání polygonů) a člověk na to v zápalu boje zapomene, pozná se to při zpětném importu z 3DS okamžitě - Z3D se otevře správně, při importu z maxového formátu je ale ihned patrno, že je některá osa špatně.
Poučení 1 - bedlivě kontrolovat, jestli se uložené soubory shodují i s těmi exportovanými a podle potřeby resetovat osy toho objektu, na kterém se zrovna pracovalo (Center to Object, Reset to Parent, Reset to World).
U aut to samosebou nebude platit pro části, které mají osy specificky orientované (viz Axiální peripetie ).
Poučení 2 - aby to bylo ještě složitější, Zmodeler2 je shareware a jeho nejzásadnější omezení je právě v blokování importu. První verze ale toto omezení ještě neměly... Další možnost je přes jedničkovou verzi, která je freeware a importuje bez omezení.
Poučení 3 - s osami už nijak nesouvisí, ale vzpomněl jsem si, že Oleg (autor Zm1 i Zm2) sám doporučuje export do 3DS kvůli převedení meshe dělané pomocí čtvercových polygonů na síť trojúhelníkovou. Všechny hry pod DirectX totiž pracují s trojúhelníky a případné vícestranné polygony na ně stejně přepočítávají. Tohle jim tedy usnadní práci a neubere na výkonu...
Poučení 2 - aby to bylo ještě složitější, Zmodeler2 je shareware a jeho nejzásadnější omezení je právě v blokování importu. První verze ale toto omezení ještě neměly... Další možnost je přes jedničkovou verzi, která je freeware a importuje bez omezení.
Poučení 3 - s osami už nijak nesouvisí, ale vzpomněl jsem si, že Oleg (autor Zm1 i Zm2) sám doporučuje export do 3DS kvůli převedení meshe dělané pomocí čtvercových polygonů na síť trojúhelníkovou. Všechny hry pod DirectX totiž pracují s trojúhelníky a případné vícestranné polygony na ně stejně přepočítávají. Tohle jim tedy usnadní práci a neubere na výkonu...
Komentáře
Okomentovat