Sexy křivky

3D BX Práce na modelu pokračují sice pomalým tempem, ale zato s velmi uspokojujícím výsledkem. Nyní jsem se pustil do tvorby nárazníků (a je tedy už zřejmé, že první na řadě je "Phase2" 16v ). Podle mnou upraveného blueprintu udělaný provizorní základ se mi ovšem zdá být veeeelmi nepřesný a tak než bych složitě přemodelovával tvar předního nárazníku bod po bodu, raději jsem si ho udělal znovu - tažením křivek.
Pomocí nástroje Create -Spline - Strip jsem myší obkreslil tvar nárazníku shora (okno Top, level objektů). Na obrázku jsem pro názornost patřičný úsek zvýraznil přerušovanou šipkou a ještě kroužkem označil pozici pivot helperu, protože právě od ní se odvíjí umístění křivky v prostoru.
spline01
Následovalo to samé v pohledu Front, kde jsem navíc využil možnost definovat vlastnosti bodů pomocí RC menu (upravujeme samozřejmě v úrovni manipulátorů) .
spline02
Mám zde tedy dvě křivky a z nich pomocí nástroje Create - Surface - Loft vyrobím potřebný tvar. Myslím si, že obrázek hovoří zcela jasně, jen chci upozornit, že pořadí křivek, když na ně klikáme je velmi důležité.
spline03
Na dalších obrázcích jsou dvě různé varianty, podle zadaných hodnot Constant stepping.
spline04
spline05
Použil jsem tu podrobnější, ačkoliv má zdeformovaný dolní roh - úprava tvaru je tak i tak nezbytná a větší počet polygonů mi usnadní modelování detailů (otvory pro chlazení a pozici SPZ). No a není docela sexy?
final_fb
Tak mě teď napadá že jsem to klidně mohl "loftovat" už od začátku...


Komentáře