Řekni mi zrcadlo...

3D BX Jak už jsem napsal dříve, je v různých fázích modelování potřeba občas pohlédnout na své dílo očkem kritickým a zhodnotit zdali to, co už je vytvořeno odpovídá předloze a záměru autora. K tomu je samozřejmě ideální vidět celý model "komplexně", tedy ne jen tu polovinu, co na ní dělám, ale obě dvě. A jelikož stejně jednou budu model zrcadlit do finálního objektu, proč to nezkusit z cvičných důvodů v rámci průběžné kontroly.
Takže nejprve musím vytvořit kopii a z ní tu druhou polovinu: Create - Copy - LCcopyZdá se , že se nic nestalo, ale při volbě, jaká je na obrázku (a jakou potřebuji) se starý a nový objekt překrývají, oba jsou ale vidět v "object browseru" (oba jsou zapnuté, ten nový jsem pro názornost zvýraznil). Nyní zvolím nástroj Modify - Mirror a nechám zapnutou jen jednu osu - osu X. Klik na jeden z objektů v okně Front nebo Top, a druhá půlka je na světě. Je ale obrácená nejen zrcadlově, ale i "naruby", proto ji musím převrátit nástrojem Flip (F).
mirror_flip
Na třetím obrázku už je to provedeno, navíc je tato polovina převedena do úrovně bodů (pos A), kvůli přepočtu normál, které jsou taky převrácené - vyberu všechny body, SEL ON a C (pos B).
calc_normals
No, ještě to něco málo potřebuje, že?
res_view


Komentáře