3D BX Jak už jsem napsal dříve, je v různých fázích modelování potřeba občas pohlédnout na své dílo očkem kritickým a zhodnotit zdali to, co už je vytvořeno odpovídá předloze a záměru autora. K tomu je samozřejmě ideální vidět celý model "komplexně", tedy ne jen tu polovinu, co na ní dělám, ale obě dvě. A jelikož stejně jednou budu model zrcadlit do finálního objektu, proč to nezkusit z cvičných důvodů v rámci průběžné kontroly.
Takže nejprve musím vytvořit kopii a z ní tu druhou polovinu: Create - Copy - LCZdá se , že se nic nestalo, ale při volbě, jaká je na obrázku (a jakou potřebuji) se starý a nový objekt překrývají, oba jsou ale vidět v "object browseru" (oba jsou zapnuté, ten nový jsem pro názornost zvýraznil). Nyní zvolím nástroj Modify - Mirror a nechám zapnutou jen jednu osu - osu X. Klik na jeden z objektů v okně Front nebo Top, a druhá půlka je na světě. Je ale obrácená nejen zrcadlově, ale i "naruby", proto ji musím převrátit nástrojem Flip (F).
Takže nejprve musím vytvořit kopii a z ní tu druhou polovinu: Create - Copy - LCZdá se , že se nic nestalo, ale při volbě, jaká je na obrázku (a jakou potřebuji) se starý a nový objekt překrývají, oba jsou ale vidět v "object browseru" (oba jsou zapnuté, ten nový jsem pro názornost zvýraznil). Nyní zvolím nástroj Modify - Mirror a nechám zapnutou jen jednu osu - osu X. Klik na jeden z objektů v okně Front nebo Top, a druhá půlka je na světě. Je ale obrácená nejen zrcadlově, ale i "naruby", proto ji musím převrátit nástrojem Flip (F).
Na třetím obrázku už je to provedeno, navíc je tato polovina převedena do úrovně bodů (pos A), kvůli přepočtu normál, které jsou taky převrácené - vyberu všechny body, SEL ON a C (pos B).
No, ještě to něco málo potřebuje, že?
Komentáře
Okomentovat