Rady brouka Pytlíka III

3D Je mi jasné, že každý, kdo se pustí do modelování si časem vytvoří postupy a návyky, které mu usnadňují práci, Ale proč pracně vymýšlet něco, co už vymyslel někdo, kdo všude byl a všecko viděl...
Například, někdy je potřeba při lehkém dolaďování tvaru pohnout manuálně jen několika body v určitém směru. Tak se ty body vyberou (no samy se asi nevyberou) a v patřičném pohledu se s nimi pohne (Move). To je ale mnohdy velmi obtížné, zvláště při velmi malých korekcích tvaru. Finta je v tom, že se ten pohled zvětší (opravdu hodně), jelikož když mám body vybrané, nepotřebuji mít ani ukazatel myši na žádném z nich a přesto s nimi podržením levého myšítka lehce pohnu. Čím větší zvětšení, tím přesnější je práce, což si mohu kontrolovat v ostatních pohledech (velmi vhodný je pohled User).
move points
Druhá rada se týká rozdělení pásu polygonů (trojúhelníků) na dva pruhy. Zkoušel jsem na to použít Camfer, že jednu hranu rozdělím na dvě a pak pouze zarovnám. V rovné ploše to ale nedopadlo podle očekávání...
chamfer polys
Body jsou nástrojem rozházeny v obou osách a je třeba také jeden bod doplnit (viz šipka). Jistější, ale možná trochu pracnější je vkládání bodů do každé liché hrany (viz šipka a tři červené body - INSERT PIONT) s následujícím flipnutím těch zbývajících (viz tři červené body - FLIP EDGE).
cut strip
Není to sice tak elegantní, ale výsledek je zaručen...

Komentáře