3D Je mi jasné, že každý, kdo se pustí do modelování si časem vytvoří postupy a návyky, které mu usnadňují práci, Ale proč pracně vymýšlet něco, co už vymyslel někdo, kdo všude byl a všecko viděl...
Například, někdy je potřeba při lehkém dolaďování tvaru pohnout manuálně jen několika body v určitém směru. Tak se ty body vyberou (no samy se asi nevyberou) a v patřičném pohledu se s nimi pohne (Move). To je ale mnohdy velmi obtížné, zvláště při velmi malých korekcích tvaru. Finta je v tom, že se ten pohled zvětší (opravdu hodně), jelikož když mám body vybrané, nepotřebuji mít ani ukazatel myši na žádném z nich a přesto s nimi podržením levého myšítka lehce pohnu. Čím větší zvětšení, tím přesnější je práce, což si mohu kontrolovat v ostatních pohledech (velmi vhodný je pohled User).
Například, někdy je potřeba při lehkém dolaďování tvaru pohnout manuálně jen několika body v určitém směru. Tak se ty body vyberou (no samy se asi nevyberou) a v patřičném pohledu se s nimi pohne (Move). To je ale mnohdy velmi obtížné, zvláště při velmi malých korekcích tvaru. Finta je v tom, že se ten pohled zvětší (opravdu hodně), jelikož když mám body vybrané, nepotřebuji mít ani ukazatel myši na žádném z nich a přesto s nimi podržením levého myšítka lehce pohnu. Čím větší zvětšení, tím přesnější je práce, což si mohu kontrolovat v ostatních pohledech (velmi vhodný je pohled User).
Druhá rada se týká rozdělení pásu polygonů (trojúhelníků) na dva pruhy. Zkoušel jsem na to použít Camfer, že jednu hranu rozdělím na dvě a pak pouze zarovnám. V rovné ploše to ale nedopadlo podle očekávání...
Body jsou nástrojem rozházeny v obou osách a je třeba také jeden bod doplnit (viz šipka). Jistější, ale možná trochu pracnější je vkládání bodů do každé liché hrany (viz šipka a tři červené body - INSERT PIONT) s následujícím flipnutím těch zbývajících (viz tři červené body - FLIP EDGE).
Není to sice tak elegantní, ale výsledek je zaručen...
Komentáře
Okomentovat