Doktor Domeček

3D ...tak snad mi jistý hlavní protagonista jednoho známého seriálu neutrhne hlavu, že jsem tak nešikovně přeložil jeho "značkové" jméno, ale dnes se mi to zrovna hodí k tématu: bude řeč o modelování - domečků...
Postup, který jsem vymyslel je vhodný pro tvorbu menších a méně členitých staveb a spočívá v modifikaci sedmihranného cylindru (:-)). Ten musí být vytvořen naležato a s několika segmenty v podélné ose.
Nejprve ho otočím jednou stranou dolů (podle osy X) a v čelním pohledu v úrovni bodů zarovnám strany podle obrázku. Překlopením hrany (Flip v levelu 2) určím rozhranní mezi zdmi a střechou, potom zvednu hranu podélně rozdělující zeď do výše horní hrany budoucích dveří.
Polygony budoucích oken a dveří získáme dělením hran (Insert - Point) a následně je v levelu 3 selektuju a vtáhnu dovnitř nástrojem Extrude (SEL ON), aby působily plasticky.
Oddělím a upravím tvar střechy, popřípadě dotvořím potřebné detaily a už se může mapovat. Tedy samozřejmě, pokud nemáme připravené textury, můžu prvně vytvořit template způsobem, který už jsem popisoval dříve...

Komentáře