Bent out of shape

3D BX Jak je z obrázků zřejmé, použil jsem při práci na modelu Citroenu pouze FFD celého objektu a začal jsem příčným profilem.
ffd03
Musím se ale přiznat, že zrovna při této operaci jsem nezvolil právě nejlepší počet segmentů FFD (dva v podélném směru jsou přece jen málo), proto jsem pro další modelování raději vytvořil manipulační těleso znovu (1.), se správnými parametry.
ffd04
Ostatní šipky pak odkazují na způsob editace: posun bodů FFD v ose X (2.), nebo rotace kolem pivot helperu podle os X a Y (3.).
Následuje podrobná kontrola tvaru podle dostupných fotek, ale vypadá to, že bočnice souhlasí s blueprintem při pohledu shora i zepředu celkem fajn...
ffd05
Aby se mi líp ověřovala správnost tvarování, pokusně jsem vytáhl plochy v ose Z. Protože ale ještě budu pracovat na tvarování přechodu kabina - střecha, stejně jako na hraně mezi blatníkem a kapotou, nepoužiji při vytažení volbu Sharp edges. Spojitou hranu (tzn. zaoblenou) mohu editovat jak nástrojem Knife (ten mi ostrou hranu vytvoří), tak novým nástrojem Chamfer (tvorba několikanásobných hran). Ale o tom až jindy...
step3_03

Komentáře