BX 3D Práce pokračují tvarováním bočního profilu. Zatím stále pouze v rovině XY, k třetímu rozměru se teprve musím dopracovat. Tady se nejčastěji využije nástroj Modify - Move (pro přemístění vybraných bodů i celých řad) , Submesh - Weld (svaření vybraných bodů tam, kde je jich příliš mnoho), nebo Flip v levelu edge (tam, kde je hrana nevhodně orientovaná). Samozřejmě taky různé nástroje pro selekci. Už teď je ale nutné často a pečlivě kontrolovat tvar podle co největšího množství podkladů (fotky, kresby) a nespoléhat jen na blueprint.
Chybějící polygony na okrajích, se doplní nástrojem Submesh - Extrude, nebo Create - Polygon - Single (level vertex). Uvnitř plochy si vypomáhám funkcí Modify - Insert Points (rozdělí polygon nebo hranu novým bodem), nebo už zmiňovaný Flip (edge).
Tam, kde potřebuji zarovnat body, dobře poslouží nástroj Modify - Align -Line. V patřičném pohledu (není vhodný pohled User) zvolíme myší dva body, mezi nimiž budou ostatní zarovnané. Tím se pomocná likna změní na zelenou a každý bod na který klikneme za současného podržení Ctrl, přiskočí k této zelené lince. Postup pro ostatní volby nástroje je obdobný.
Během práce je také třeba průběžně upravovat polygonální mřížku (mesh) do co nejčistějšího, pravidelného členění (např. není dobré mít vedle sebe příliš velikostí rozdílné polygony, ani příliš "rozsekané" rovné plochy). Pečlivost později oceníme zejména při počítání normál a mapování.
Další obrázky ve větším rozlišení v galerii BX projekt...
:-)
:-)
Komentáře
Okomentovat