Dokonalá PC rally ?

O letošních svátcích jsem skutečně neměl příliš času na své oblíbené činosti (na Richarda jsem vlastně ani nehrábl), ale chvilku na přemýšlení (spíš snění) jsem si přece našel. Takže, jak by mohla vypadat "dokonalá" PC hra, aby si zasloužila slovíčko "rally" v názvu?
Herní módy:
-shakedown - nastavení auta + pár testovacích úseků (no damage, no harm)
-soutěž - trénink a určení logistiky (pneu, tlumiče) + shakedown + samotná rally + servis (jen jedna obtížnost - real)
-šampionát - několik soutěží
-multiplayer - šampionát po netu (online i offline)
Auta:
- tréninkové (neovládá se, slouží k pořízení rozpisu)
- ostré -vybírá se hned na začátku z libovolné nabídky v plně 3D prohlížeči, kde je i nastavitelné + poškození a opravy
- add-ony - libovolný počet vložených vozů, exportér přímo ve hře (jako v TrackManii) s wizardem pro zadání dynamických prvků ve hře (světla, deformace, kouř a ostaní efekty).
- 3D model auta +3D interiér + textury + fyzika vše v jedné složce.
Tratě:
- základní (shake)
- generované - lze zadat povrch (asfalt, šotolina, sníh a kombinace), scénu (různé země s různou úrovní cest), počasí a klima (horké, vlhké, studené, atd.) a časový rozsah (sprint, vícedení, s nočními RZ)
- HD tratě - přesně vymodelované podle skutečnosti (add-ony), lze přidat libovolně
- možnost kombinací + možnost simulace přejezdových tras
Ostatní principy hry:
- v shakedownu lze požádat o pomoc s nastavením i jízdou (rallyškola)
- splnění testovacích úkolů v shakedownu je podmínkou otevření rally i šampionátu (poté se mohou úkoly generovat libovolně podle uvážení hráče - testování)
- první šampionát - slabé auto, startovní číslo podle renomé z testů, krátké tratě
- AI soupeřů v šampionátu realistické, lze je v RZ dojet, nebo být předjet (podle startovního pořadí a aktuálního výkonu hráče).
- replaye lze ihned natočit na video, i vygenerovat "sestřih" včetně komentáře a záběrů soupeřů
- možnost stát se kdykoliv divákem (fotografem, kameramanem) na RZ (park and watch)
- poškození co nejvíc realistické + generované náhodné poruchy i podle chování hráče v šampionátu (motor, transmise, podvozek, defekt i ztátu kola, výpadek komunikace)
- náraz nad určitou úroveň = zranění posádky (okamžité odstoupení)
- simulace spotřeby paliva a ojetí pneu
- fyzika asi jako RBR (počítá však pouze s referenčními body, ne s 3D modelem)
- modely aut s nezávislými 3D částmi (lze vyměnit a nemají vliv na vlastnosti auta - např. interiér, světelná rampa)
- generátor tratí umožňuje vkládat vlastní součásti a úseky
- generátor rozpisu umožňuje tvořit rozpis automaticky (podle racing line) i manuálně a také vkládat vlastní diktát z mikrofonu
- a samozřejmě skvělá grafika i zvuky, obojí plně přizpůsobitelné každé rozumně výkonné PC sestavě :-)
____________________________________________________________________________________________________

Komentáře