Filozofie dělení

Celou věčnost (přesně 4 minuty a 27 sekund) jsem se trápil otázkou, jestli postačí jediná myšlenka pro vytvoření článku. Pátral jsem i na sousedních "blozích" (fujky, fujky), tedy stránkách a zjistil, že i to je mnohdy víc, než dost... Tady je tedy má myšlenka:
Když modelujeme nějaké auto pro RBR zaměříme se na to, aby model obsahoval hlavně části, které musí být slícované (to ostatní se dá dodělat kdykoliv). Když to máme hotové, začneme model rozdělovat na tyto jednotlivé části a ty domodelovávat (viz Nástroje). Nezapomeneme si rozvrhnout a případně přidělit materiály.
Ideální rozdělení je na takové detaily, které nám pak poslouží jako mapovací předměty při tvorbě textur - každý detail jako samostatný objekt (s názvy si ještě neděláme starosti, stačí když je poznat co k sobě patří). Pak je na místě spočítat normály a... Teprve nyní začít se samotným mapováním. Když totiž budeme něco měnit na již namapovaném modelu (typicky Detach, nebo Calculate normals), mapování se dost často po...motá...
chyba mapování
Pokud už to vypadá takhle, je asi lepší hořce zaplakat a vrátit se k poslednímu "save". Menší poškození se ale dobře nechá opravit, ale je to pekelná práce... Začneme tím, že v pohledu User najdeme místo na modelu, kde jsou body "slepené" a nějakým způsobem je oddělíme (Detach v levelu 3 - face, nebo Modify/Brake v levelu 1 - vertex). V pohledu UV Mapper přepneme příslušný objekt do levelu 1 - vertex a manuálně (a trpělivě) přetaháme neposlušné body na svá místa. Nakonec obnovíme mapovací předměty (viz) a spokojeně konstatujeme, že se to dneska nikam nepohlo...
Ale vraťme se k základní myšlence: po završení této mravenčí práce nás teprve čeká vytvoření jednotlivých celků budoucího auta (e_body, e_door, e_light apod.) spojením již hotových a namapovaných objektů, které patří k sobě (použijeme Attach v pohledu User, nebo Attach multiple když se jedná o mnoho malých částí). Jeden objekt přitom může obsahovat části s přiřazením různých materiálů. Velmi pomůže studium ini-souborů již hotových vozů. Uff, hutná myšlenka...
Tak to bylo malé zamyšlení nad záludností života, ještě přidám obrázek s přepracovanou "klecí" a jdu napravovat tu katastrofu!
new rollcage

Komentáře