On the fly

Ať je to jak je, asi nikdo už nebude chtít odkládat tu chvíli, kdy si bude moct vyzkoušet svůj nový vůz na trati. Jak se ale dostane nové auto do hry?
Složku s novým vozem umístíme do složky Cars v kořenovém adresáři Richard Burns Rally. Zde najdeme soubor Cars.ini, otevřeme v Notepadu a zvolíme v něm vůz, který bude nahrazen (kruté, že?). Očíslování je toto:
1. Xsara [Car00]
2. Accent [Car01]
3. ZR [Car02]
4. Lancer [Car03]
5. Peugeot [Car04]
6. Impreza03 [Car05]
7. Corolla [Car06]
8. Impreza00 [Car07]
Pak upravíme adresu, na které bude engine RBR hledat původní vůz (například Subaru Impreza 2003 bude nahrazeno vozem s názvem TEST):

[Car05]
FileName = Cars\TEST\TEST.sgc
IniFile = Cars\TEST\TEST.ini
ShaderFile = Cars\TEST\TEST_shaders.ini
ShaderSettings = Cars\TEST\TEST_shader_settings
TexturePath = Cars\TEST\Textures\

Tak hurá na Richarda!
A už se to načítá - a ejhle, už při první animaci se zdá, že nějak nepasují kola, na druhý pohled pak někde ze zadku trčí výfuk, jak ježibabě metla. Nadšení je zchlazeno, frustrace na postupu a na vině je taková ptákovinka - fyzika. V RBR je totiž také chování herního modelu definováno externími ini soubory a v "zašifrovaném" souboru Physics.rbz jich pro každý z osmi vozů najdeme hned několik. Ale postupně:
1. Physisc.rbz se dá otevřít v Total Comanderu, nouzově stačí změnit příponu z .RBZ na .ZIP. Pro naše účely musíme tento zip rozbalit do kořenového adresáře hry.
root RBR
2. Zde otevřeme složku s názvem vozu, který budeme nahrazovat svým modelem. Tuto složku si zkopírujeme, přejmenujeme na ...car_original (aby nám posléze fungovalo i původní auto) a do té původní umístíme fyziku zcela novou, která má odpovídjící parametry...
Jestliže se má maličkost už v předcházejících kapitolách o exportu pohybovala tak trochu na tenkém ledě, zde už by byl na místě spíše záchranný kruh. Ale on tady samosebou je, a neposkytuje ho nikdo jiný, než staří známí z BHm:
http://www.bhmotorsports.com/download/13111
Physics creator
Vzásadě lze vygenerovat přijatelnou fyziku jen zadáním hlavních rozměrů podvozku a když už auto stojí na zemi s kolama na svém místě, sprostě okopírovat z originálních aut zbytek. Ovšem, není to tak jednoduché, zjistit co má který soubor s příponou .lsp na svědomí a dobře to všecko spasovat. A vystihnout, jak se který vůz má správně za jízdy chovat, to už je záležitost pro povolané... Pro nás je ale důležité otestovat auto na trati a tak zde zhruba popíšu, co jsem zatím zjistil:
  • všechny soubory .LSP lze ručně editovat v obyčejném Notepadu, ale je to pakárna...
  • common.lsp - obsahuje takové ty základní údaje, největší prča je s nastavováním výkonu a krouťáku. Taky je zde definována pozice výfuku - zkoumám to...
  • gravel.lsp, tarmac.lsp, snow.lsp - zde se láme chleba - tady jsou uloženy hodnoty, které ovlivňují nejen pozici kol, ale celkové vlastnosti podvozku. Tyhle soubory použít - neměnit!
  • r_gravel.lsp, r_tarmac.lsp, r_snow.lsp - jsou svázané s těmi předešlými a jestli to správně chápu, určují konkrétní hodnoty a rozsahy nastavení podvozku a převodovky, jak se to pak dá nastavovat ve hře. Opravdu ale nemám tuchy, kde se dá vyhrabat tolik údajů, a ještě aby k sobě správně pasovaly.
  • repair.ini - tenhle soubor asi příjde ke slovu dost často - jsou zde totiž popsány důležitost a časová náročnost oprav jednotlivých dílů vozu. Nevím, jakou roli hrají tyhle hodnoty např v online závodění, ale asi joo.........
  • ...car.id - soubor téměř nulové velikosti slouží pouze k identifikaci příslušné fyziky
  • setups - ve složce jsou uchovávána tři základní nastavení auta pro asfalt (d_tarmac), šotolinu (d_gravel) a sníh (d_snow) - tedy default setup.
3. Protože RBR je někdy Janek, tak v některých případech odmítá načítat fyziky z adresáře Physics, ale trvá na svém .RBZ souboru (sám jsem to na vlastní kůži zažil a o nejeden šedivý vlas mi přibyl). Pak nám nezbývá nic jiného, než novou fyziku propašovat do tohoto souboru - doporučuji Comandera, který to zazipuje bez problémů, je ale nezbytné smazat vše z původního adresáře fyziky vozu a nahradit novými soubory, včetně složky Setups (je tam volba Komprimovat soubory i s cestou).
Snad jsem na nic nezapomněl, takže - myšky na ikonku s helmou...
icon

3...2...1...START!!!!!!!!
.
.
.
.
.

Komentáře