Modify
Align - zarovnává vybrané nebo označené podle osy, přímky, roviny, nebo pohledu (Myší táhneme zelenou pomocnou přímku, pak LC + Ctrl provede akci)
Attach (A) - připojí jeden objekt ke druhému
- Copy - zachová původní objekt a pro připojení vytvoří jeho kopii
- Relik children - při připojování přesune podobjekty do parent úrovně
- Attach children - připojí včetně podobjektů
- Attach multipe - spojí více objektů v jeden, zachová asignované materiály
Break - v režimu Splines rozdělí křivku na dvě, v bodě na který nástroj použijeme. V režimu bodů rozdělí bod na tolik, aby každý polygon, související s tímto bodem měl svůj vlastní vrchol (překrývající se body se mohou označovat myší za použití Ctrl)
Connect - spojí volné hrany dvou ploch tělesa o stejném počtu vybraných bodů řadou polygonů
Delete (Del) - vymaže označené nebo vybrané
- Children - vymaže včetně podoběktů
- Relink - podoběkty budou převedeny na rodičovskou úroveň
Exact Transform - přesné nastavení pozice, rotace a velikosti jediného vybraného oběktu
FFD - free form deformation - morfing objektu. Provádí se s vybranými body, nebo celým objektem: v úrovni objektů (4) zvolit FFD, LC a přepnout do manipulací (Shift 1) a raději rovnou na nástroj Move (V), pak LC na vzniklý manipulační rámeček a můžeme pohybovat s jeho body, nebo výběrem bodů
- Curved - v závislosti na hustotě sítě vyhladí ohyb povrchu
- Step X, Y, Z - počet segmentů manipulačního rámečku
Flip (F) - obrátí naruby normály, hranu vevnitř polygonu, povrch polygonu, v objektech pak všechny polygonální plochy
Insert (Ins) - LC vloží bod do křivky, hrany nebo polygonální plochy (Points - počet vkládaných bodů)
Mirror (M)- zrcadlí objekt podle předvolené osy kolem základny (0,0,0) nebo kolem pivotu
- Mirror Geometry - akce se týká polygonální sítě
- Mirror Matrix - zrcadlí se jen osy
- Affect Children - změna se aplikuje i na podřízené objekty
- Base to Pivot - střed zrcadlení je v místě pivotu
Move (V) - přesun vybraného
- Move Pivot Only - přesouvá se pouze pivot objektu
- Affect Children - změna se aplikuje i na podřízené objekty
Rotate (R) - otáčení podle zvolených os (Shift - přesné zadání numerických hodnot akce)
- Rotate Geometry - otáčí objekt
- Rotate Matrix - otáčí pouze osami
- Affect Children - změna se aplikuje i na podřízené objekty
- Rotate Normals - mění pouze směr normál
- Base to Pivot - střed rotace je v místě pivotu
Scale (B) - změna velikosti ve směru XY nebo podle zvolených os (Ctrl - přesné zadání numerikcých hodnot akce)
Submesh
- Attach - připojí objekty k sobě
- Cleanup - odstraní osamocené body, duplicitní a poškozené polygony
- Detach (D) - oddělí část objektu podle polygonálního výběru
- To New Object - vytvoří nový objekt z vybraných polygonů, nebo zduplikuje hranu vybrané oblasti - ostrá hrana
- Keep Original - oddělí kopii výběru a původní objekt nechá beze změny
- Enable drag - nový objekt lze přetáhnout jinam, nebo zůstane zarovnán v původním umístění - Extrude (X) - v režimu hran vytáhne novou řadu polygonů, v režimu polygonů plastický tvar podle výběru
- Sharp Edges - možnost zvolit ostrou hranu mezi vytaženou a původní částí - Knife - vytvoření ostré hrany v ploše, bez použití Detach
- Update Normals - přepočítá normály automaticky - Weld (W) - spojí vybrané body do jednoho
- Multitarget - spojí všechny body doprostřed výběru, nebo vždy nejbližší podle předvoleb:
- Precision
- Smooth
- UV Limit
Komentáře
Okomentovat