Surface - nabídka obsahuje možnosti tvorby objektů (rovin, profilových ploch nebo rotačních objektů).
Options: Triangles (trojúhelníky), Quads (čtyřúhelníky), Generate UV (mapovací těleso vzniká už při tvorbě objektu), Assign materials (přiřazení materiálu), Assign props (?), Optimize spline (?)
- Grid - tvorba mřížky z polygonů
- Columns - počet sloupců
- Rows - počet řad - Loft (L)- povrch vzniká tažením profilu jedné křivky po druhé křivce
- Constant Stepping - konstantní velikost polygonů
- Sharp Corner - tvoří ostrou hranu z ostrého vrcholu křivky
- UV-repeat - opakování stejné textury několikrát za sebou
- Locked Axes - zastaví tvorbu tělesa v určené ose - Revolved - povrch vzniká rotací křivky podle určené osy
- Revolve Axis - určí osu rotace
- Mesh Sections - počet sekcí tělesa
- Sharp Corners- tvoří ostrou hranu
- Cap start-end - uzavře začátek a nebo konec tělesa řadou polygonů
- UV-repeat - opakování stejné textury několikrát za sebou
Display
Disable - učiní vybrané části neaktivní, ale viditelné
Enable - zapne vše, co bylo "Disable" při RC kamkoli do pohledu
Hide (H) - skryje vybrané
Show (Shift H) - odkryje skryté části
Local Axes - nástroj pracuje pouze s lokálními osami objektů (pivoty), nastavení Keep Orientation, Keep Offset určí, zda se budoou osy otáčet, nebo přesunovat
- Center to Object
- Copy
- Reset to Parent
- Reset to World
[by name] - pomocné okénko pro ráci s objekty. funguje podobně jako "Object Browser", ale lze tady za pomocí Ctrl a Shift označit více objektů
Komentáře
Okomentovat