Select
Všechny operace tohoto nástroje se provádí vždy pravým tlačítkem myši
- Select All (Shift A) - vybere vše, co je zrovna viditelné
- Select Circle (Shift C) - vybere vše co leží uvnitř kruhového výběru (tažení RC)
- Invert (Shift I) - změna vybraného na nevybrané a naopak
- None (Shift D) - zruší všechny výběry
- Open Edges - v režimu bodů vybere volné hrany
- Polyline - výběr všech elementů uvnitř selekce vytvořené opakovaným RC myší, 2x RC - uzavření ohraničení
- Quadr (Shift Y) - výběr má tvar obdélníka nebo čterce
- Separated (Shift X) - vyber oddělené (části, z kterých byl model složen pomocí Attach, nebo naopak odděleno Detach)
- Single (Shift S) - vybere jeden samotný element - bod, hranu, polygon, objekt
- [by ID/ extension] - atributu ID lze přiřadit například shader objektu (matný, lesklý , průhledný, dirt, atd.)
- [by material] - vybere všechny elementy které mají přiřazen stejný materiál
- [by name] - výběr podle jména objektu
Surface
- Mapping
- Edit UV - umožňuje mapovat, zrušit nebo upravit pozici textury na povrhu 3D objektu (totéž jako kontextové menu v režimu bodů) - Normals
- Calculate (C) - tento nástroj vypočítá směr a velikost normál vzhledem k ploše objektu
- Normalize - sjednocení normál
- Projection - nástroj který vypočítá směr a velikost normál vzhledem k pivotu objektu
- Smooth - upraví normály v místě, kde se překrývají body dvou oddělených ploch (vyhladí ostrou hranu)
Nastavení:
-- Affection(%) - míra vyhlazení
-- FallOff - určí při jaké vzdálenosti od sebe se ještě body považují za překryté
-- Max Angle - maximální úhel dvou normál, který je ještě vyhlazen, jinak zůstane ostrá hrana - Paint
Komentáře
Okomentovat