Nástoje - dokončení

Select

Všechny operace tohoto nástroje se provádí vždy pravým tlačítkem myši
  • Select All (Shift A) - vybere vše, co je zrovna viditelné
  • Select Circle (Shift C) - vybere vše co leží uvnitř kruhového výběru (tažení RC)
  • Invert (Shift I) - změna vybraného na nevybrané a naopak
  • None (Shift D) - zruší všechny výběry
  • Open Edges - v režimu bodů vybere volné hrany
  • Polyline - výběr všech elementů uvnitř selekce vytvořené opakovaným RC myší, 2x RC - uzavření ohraničení
  • Quadr (Shift Y) - výběr má tvar obdélníka nebo čterce
  • Separated (Shift X) - vyber oddělené (části, z kterých byl model složen pomocí Attach, nebo naopak odděleno Detach)
  • Single (Shift S) - vybere jeden samotný element - bod, hranu, polygon, objekt
  • [by ID/ extension] - atributu ID lze přiřadit například shader objektu (matný, lesklý , průhledný, dirt, atd.)
  • [by material] - vybere všechny elementy které mají přiřazen stejný materiál
  • [by name] - výběr podle jména objektu

Surface

  • Mapping
    - Edit UV - umožňuje mapovat, zrušit nebo upravit pozici textury na povrhu 3D objektu (totéž jako kontextové menu v režimu bodů)
  • Normals
    - Calculate (C) - tento nástroj vypočítá směr a velikost normál vzhledem k ploše objektu
    - Normalize - sjednocení normál
    - Projection - nástroj který vypočítá směr a velikost normál vzhledem k pivotu objektu
    - Smooth - upraví normály v místě, kde se překrývají body dvou oddělených ploch (vyhladí ostrou hranu)
    Nastavení:
    -- Affection(%) - míra vyhlazení
    -- FallOff - určí při jaké vzdálenosti od sebe se ještě body považují za překryté
    -- Max Angle - maximální úhel dvou normál, který je ještě vyhlazen, jinak zůstane ostrá hrana
  • Paint

Komentáře