Modelování v kostce

Jestliže chceme vytvořit model nějakého auta (samozřejmě že do RBR), je velmi užitečné opatřit si co nejvíce informací o předloze (fotky, rozměry, tecnické údaje), ale nejvíc budeme potřebovat blueprint - nákres vozu v základních pohledech. Měl by být dostatečně přesný a velký, protože na jeho kvalitě závisí jak kvalita našeho modelu, tak i rychlost a efektivita první etapy modelování. Například rozměrový nákres Hondy Civic z ofiko manuálu Hondy je tak akorát:
blueprint
Pro modelování je potřeba ho rozřezat na jednotlivé pohledy a ty pak načíst jako pozadí v Zm2.
Ale, aby se obrázky po načtení nedeformovaly, musíme je upravit na rozměry, s kterými se pracuje v 3D prostředí (např. 256x256, 512x256, 512x512, 512x1024, 1024x1024, atd). Zvládne to i Irfan View:
irfan
  1. LC táhneme výběr, který pak doladíme tažením za okraje, když se kurzor změní na dvojitou šipku
  2. Zde se ukazuje velikost budoucího výřezu, zatím na ni nebereme zřetel
  3. Poslední číslo v závorce ukazuje poměr stran výřezu - musí být pro obdélník 2.000, jinak 1.000
  4. Klávesovou zkratkou Ctrl+Y ořízneme, Ctrl+R vyvolá okno změny velikosti, zde zadáme jako šířku 256, 512 ,nebo 1024 a se zaškrtlou volbou Zanechat poměr stran potvrdíme OK. Obrázek uložíme jako nový a pojmenujeme ho třeba Left
Obrázek nahrajeme do Zm2: v okně Left - Display - Image - Select Image. V texture browseru přidáme obrázek (Add...), zatrhneme Opaque a potvrdíme OK. Stejně ještě vytvoříme a nahrajeme pohledy Top, Front a Back do příslušných oken.
create box
V roletce primitiv zvolíme nástroj Create Box a trojnásobným LC do okna vytvoříme krychli, jejíž rozměry zadáme v dialogovém okně Primitive Option (vložíme přesné rozměry vozu v milimetrech).
X, Y a Z-Side jsou hodnoty délky, šířky a výšky a nemusí souhlasit s osami scény.
boxoptions
V každém okně pak doladíme velikost a polohu blueprintů v menu Display - Image - Edit Layout, tak aby se obrys vozu dotýkal krychle a byly zachovány jeho proporce (nehledíme na kola, světlá výška vozu může být zkreslená).
Tak, kostku už máme a teď už jen zbývá dotvořit do jejího obrysu nějaký model. Podle mého skromného názoru je nejlepší vymodelovat základní tvar vcelku a až je jasné, jak se to povedlo, rozdělit model na jednotlivé díly a ty dotvořit, aniž bychom pokazili vzájemné slícování a velikost.
Jak jednoduché, že?

Komentáře