Jestliže chceme vytvořit model nějakého auta (samozřejmě že do RBR), je velmi užitečné opatřit si co nejvíce informací o předloze (fotky, rozměry, tecnické údaje), ale nejvíc budeme potřebovat blueprint - nákres vozu v základních pohledech. Měl by být dostatečně přesný a velký, protože na jeho kvalitě závisí jak kvalita našeho modelu, tak i rychlost a efektivita první etapy modelování. Například rozměrový nákres Hondy Civic z ofiko manuálu Hondy je tak akorát:
Pro modelování je potřeba ho rozřezat na jednotlivé pohledy a ty pak načíst jako pozadí v Zm2.
Ale, aby se obrázky po načtení nedeformovaly, musíme je upravit na rozměry, s kterými se pracuje v 3D prostředí (např. 256x256, 512x256, 512x512, 512x1024, 1024x1024, atd). Zvládne to i Irfan View:
Ale, aby se obrázky po načtení nedeformovaly, musíme je upravit na rozměry, s kterými se pracuje v 3D prostředí (např. 256x256, 512x256, 512x512, 512x1024, 1024x1024, atd). Zvládne to i Irfan View:
- LC táhneme výběr, který pak doladíme tažením za okraje, když se kurzor změní na dvojitou šipku
- Zde se ukazuje velikost budoucího výřezu, zatím na ni nebereme zřetel
- Poslední číslo v závorce ukazuje poměr stran výřezu - musí být pro obdélník 2.000, jinak 1.000
- Klávesovou zkratkou Ctrl+Y ořízneme, Ctrl+R vyvolá okno změny velikosti, zde zadáme jako šířku 256, 512 ,nebo 1024 a se zaškrtlou volbou Zanechat poměr stran potvrdíme OK. Obrázek uložíme jako nový a pojmenujeme ho třeba Left
Obrázek nahrajeme do Zm2: v okně Left - Display - Image - Select Image. V texture browseru přidáme obrázek (Add...), zatrhneme Opaque a potvrdíme OK. Stejně ještě vytvoříme a nahrajeme pohledy Top, Front a Back do příslušných oken.
V roletce primitiv zvolíme nástroj Create Box a trojnásobným LC do okna vytvoříme krychli, jejíž rozměry zadáme v dialogovém okně Primitive Option (vložíme přesné rozměry vozu v milimetrech).
X, Y a Z-Side jsou hodnoty délky, šířky a výšky a nemusí souhlasit s osami scény.
X, Y a Z-Side jsou hodnoty délky, šířky a výšky a nemusí souhlasit s osami scény.
V každém okně pak doladíme velikost a polohu blueprintů v menu Display - Image - Edit Layout, tak aby se obrys vozu dotýkal krychle a byly zachovány jeho proporce (nehledíme na kola, světlá výška vozu může být zkreslená).
Tak, kostku už máme a teď už jen zbývá dotvořit do jejího obrysu nějaký model. Podle mého skromného názoru je nejlepší vymodelovat základní tvar vcelku a až je jasné, jak se to povedlo, rozdělit model na jednotlivé díly a ty dotvořit, aniž bychom pokazili vzájemné slícování a velikost.
Jak jednoduché, že?
Tak, kostku už máme a teď už jen zbývá dotvořit do jejího obrysu nějaký model. Podle mého skromného názoru je nejlepší vymodelovat základní tvar vcelku a až je jasné, jak se to povedlo, rozdělit model na jednotlivé díly a ty dotvořit, aniž bychom pokazili vzájemné slícování a velikost.
Jak jednoduché, že?
Komentáře
Okomentovat